همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت امورخارجه کشورمان اظهارات وزیر امورخارجه عربستان مبنی بر دخالت و حضور نیروهای ایران در سوریه را تکذیب کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امورخارجه؛ سید عباس عراقچی گفت: اظهارات آقای سعود الفیصل ادعایی تکراری و مملو از تناقض است.

وی افزود: اظهارات وزیر امورخارجه عربستان در حالی مطرح می‌شود که این کشور علاوه بر دخالت آشکار نظامی در بحرین با زیر پا گذاشتن تمامی قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی، تروریست‌های حاضر در سوریه را نیز با انواع سلاح‌های سبک و سنگین مجهز می کند و به شریک جنایات تروریست‌های تکفیری علیه مردم بی دفاع سوریه تبدیل شده است.

عراقچی عربستان را کشوری بزرگ با ظرفیت‌های فوق العاده برای ایجاد وحدت میان جوامع اسلامی و کمک به حل مشکلات جهان اسلام دانست و گفت: جای تاسف است که این ظرفیت هم اکنون در مسیر خلاف خود حرکت می‌کند.

وی با یادآوری تلاش‌های کشورمان برای همکاری با عربستان در خصوص حل بحران سوریه در گفتگوهای چهارجانبه، اظهار امیدواری کرد این تلاش ها با پاسخ مثبت عربستان سعودی مواجه شود و به یافتن راه حلی صلح آمیز برای رفع بحران در سوریه کمک کند.

کد خبر 220613
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز