همشهری آنلاین: مسوول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران گفت: از سال آینده رشته کلام با گرایش مهدویت در حوزه‌های علمیه خواهران ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم حجت‌الاسلام امین نصیری‌پور اظهار کرد: طلاب خواهر در این رشته با مباحث امامت، مهدویت و منجی، با رویکرد آینده پژوهی و شناخت فرق انحرافی و شبهات آشنا می‌شوند و زمینه توسعه اندیشه و تعالیم مهدویت برگرفته از منابع اصیل و اسلامی را مهیا خواهند ساخت.

مسوول دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران ظرفیت پذیرش در هر یک از این دو مرکز تخصصی را 12 نفر ذکر و اضافه کرد: طلاب در این رشته 80 واحد درسی تخصصی و 20 درسی عمومی را سپری می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که «طلاب خواهر در مقطع سطح دو در رشته عمومی الهیات و معارف اسلامی تحصیل می‌کنند» افزود: تحصیل طلاب در مقطع سطح سه تخصصی می‌شود.

نصیری‌پور ادامه داد: دفتر برنامه‌ریزی و ارزیابی آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران بر اساس وظیفه ذاتی خود در پاسخ‌گویی به نیازهای علمی جامعه، طراحی رشته‌ها و برنامه‌های درسی را مطابق سطح انتظارات و نیازهای علمی روز مطابق با روش‌های پذیرفته شده علمی دنبال می‌کند.

وی افزود: از این رهگذر 14 رشته علمی در سطح سه طراحی شده که رشته کلام با گرایش مهدویت نیز یکی از رشته‌های طراحی شده است این رشته با هدف توسعه شناخت نسبت به مسائل و مبانی مهدویت تهیه شده است.

کد خبر 221011
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز