مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۱۸:۲۲
۰ نفر

گروه شهری: طرح نواب جدید دردست بررسی است و به زودی این طرح که هویت دیگری به نواب می‌دهد و منظر جدیدی از توسعه و عمران شهری را به نمایش می‌گذارد در فازهای 3 و 4 نواب به اجرا درخواهد آمد.

علیرضا عندلیب مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران به همشهری گفت:‌ درنظرداریم ظرف سه ماه آینده عملیات احداث یک مسیرسواره‌رو برروی کل محدوده فازهای 3و4 رادرقالب پل روگذر آغازکنیم با این اقدام ضمن اینکه مانع تداخل بافت مسکونی با مسیرسواره رو می‌شویم ازتسری بحران‌های ناشی ازآلودگی هوا، آلودگی صوتی وناهنجاری‌های اجتماعی موجود درفازهای یک ودو به سایربخش‌ها جلوگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد‌: ازفضای به وجود آمده برروی پل روگذر نیزبه عنوان یک موقعیت استثنایی دراحداث فضای سبزوسایرفضاهای مناسب خدماتی استفاده خواهد شد. این مقام مسئول خبرداد: درسال 86 تهیه طرح ویژه بافت فرسوده که به عنوان زیرمجموعه‌ای ازطرح‌های بالادست جامع وتفصیلی به شمارمی‌رود درمقیاس یک دوهزارم است به پایان می‌رسد.

براساس این طرح که از بخشی ازآن به عنوان طرح منظرشهری نام برده می‌شود، حداقل درفضایی به مساحت یکهزارهکتارپروژه‌های نوسازی بافت فرسوده تعریف وتوسط بخش خصوصی اجرایی خواهدشد.

عندلیب ازاین طرح به عنوان نخستین سند شهرسازی وپدیده‌ای درتاریخ مباحث نوسازی بافت فرسوده نام بردبه گونه‌ای که نوسازی را حتی در مقیاس تک تک خانه‌ها تعریف وتعیین تکلیف می‌کند.

عندلیب اظهارداشت: این طرح که درکمیسیون ماده 5 نیز پذیرفته شده است ، مقررمی‌دارد کلیه اقدامات مربوط به نوسازی بافت‌های فرسوده تنها درچارچوب طرح منظرشهری انجام شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی همچنین ازتکمیل پروژه نوسازان یک ودو تا شهریورماه امسال خبردادوگفت: علاوه بر15 هزارپروژه نوسازی بافت‌های فرسوده که درسال 85 به اجرا درآمد15 هزارواحد مسکونی، تجاری واداری دیگرنیزدرسال 86 درفضایی به مساحت500 هزارمترمربع به مرحله اجرا درخواهد آمد.

وی افزود: ازدوماه پایان سال گذشته موضوع قراردادی درارتباط با نوسازی شهرتهران با مشارکت یک شرکت چینی مطرح شده که به دلیل مشکلاتی که درتامین فایناس‌ها به وجود آمده بلاتکلیف مانده است.

کد خبر 22126

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز