سه‌شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۵
۰ نفر

هر شهروند تهرانی بیش از دوبرابر شهروندان اروپایی آب مصرف می‌کنند.

مدیرعامل آبفای استان تهران با بیان اینکه سرانه مصرف آب در استان تهران بالاست، گفت: در شهر تهران حدود 320لیتر آب در روز برای هر نفر تولید می‌شود که رقم بسیار بالایی ا‌ست.

محمد پرورش افزود: مصرف هر نفر تهرانی در روز حدود 240لیتر است و مقایسه این میزان با دیگر کشورها به‌ویژه کشورهای اروپایی که حدود 100تا 140لیتر در روز مصرف دارند، نشان از مصرف بسیار بالای تهرانی‌ها دارد.پرورش ادامه داد: امسال تهران با 270میلی‌متر بارندگی بدترین وضعیت را در کشور داشت، درحالی‌که در سال گذشته تهران 377میلی‌متر بارندگی داشت و در واقع با کاهش 30درصدی بارندگی مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه برای جمعیت حدود 14میلیون و 500هزار نفری استان تهران حدود یک میلیارد و 350هزار مترمکعب آب تولید می‌شود، گفت: مصرف آب استان تهران در این روزها حدود 4میلیون و 200هزار مترمکعب است که حدود 3میلیون و 200هزار مترمکعب آن در شهر تهران مصرف می‌شود و در واقع مردم استان تهران روزانه معادل ظرفیت دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند.

پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه تلویزیونی تهران20خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی‌هایی که در آبفای استان تهران شده‌است، تابستان امسال قطعی آب نخواهیم داشت، اما اگر بنا باشد سال آینده هم با خشک‌سالی مواجه باشیم و منابع آبی همچنان محدودتر شوند، امکان دارد در سال آینده با مشکلاتی مواجه شویم.

کد خبر 221289

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز