همشهری آنلاین - سپیده بهکام : تعداد خریداران سهام در بورس تهران امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت 86، به 3 هزار و 301 نفر رسید.

این افراد امروز با 7 هزار و 444 بار مراجعه به کارگزاری ها بالغ بر 45 میلیون سهم به ارزش 159 میلیارد ریال را دست به دست کردند.

سهام 124 شرکت امروز در تالارهای بورس تهران معامله شد که در این بین قیمت سهام 42 شرکت با افزایش و 51 شرکت با کاهش مواجه شد و سهام 31 شرکت هم بدون تغییر ماند و با رقم های قبلی داد و ستد شد.
در این روز قیمت سهام 4 شرکت دو درصد کاهش یافت و 5 شرکت نیز افزایش دو درصدی قیمت را تجربه کردند.

بر این اساس قیمت هر سهم تولید مواد اولیه داروپخش، ملی سرب و روی، نورد قطعات فولادی و داروسازی جابربن حیان دو درصد کاهش یافت و شرکت های کابل باختر، بانک پارسیان، دارویی لقمان، پارس خودرو و ایران خودرو دیزل نیز سقف دو درصدی افزایش قیمت را نشانه رفتند.

نوسان شاخص

معاملات انجام شده روی سهام ملی صنایع مس به شدت بر روند حرکت شاخص‌ها تاثیر گذاشت و موجب شد شاخص کل قیمت سهام  با 6.1 واحد افت به رقم 9 هزار و 496 واحد برسد.

 در این روز شاخص عملکرد تالار اصلی دو واحد رشد کرد و خود را به رقم 9 هزار و 267 واحد نزدیک کرد.
شاخص عملکرد تالار فرعی با 19 واحد کاهش به رقم 9 هزار و 178 واحد بازگشت و شاخص صنعت هم با کاهش 9 واحدی روبرو شد.

معاملات بانک پارسیان و سرمایه گذاری ساختمان امروز بیشترین تاثیر را بر رشد 109.5 واحدی شاخص مالی داشت.

توقف نماد 4 شرکت

نماد 4 شرکت بورس طی داد و ستدهای امروز متوقف شد تا سهامداران این شرکت‌ها خود را برای حضور در مجامع آنها آماده کنند.

در این روز سازه پویش، صنایع شیمیایی سینا و پشم شیشه ایران به منظور برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه از چرخه مبادلات موقتا خارج شدند.

داد و ستد سهام سیمان صوفیان نیز به منظور برگزاری مجامع عمومی عادی سالانه و عادی فوق العاده به ترتیب برای بررسی صورت‌های مالی سال 85 و تصمیم گیری در مورد افزایش سرمایه امروز متوقف شد.

صف‌های عرضه و تقاضا

سرمایه گذاری ساختمان، بانک پارسیان و ایران خودرو امروز چهارشنبه 26 اردیبهشت 86 ، صدر نشین جدول تقاضای بورس تهران شدند.

در این روز 903 نفر با مراجعه به شرکت‌های کارگزاری برای خرید 8.8 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 23 میلیارد ریال اقدام کردند.

591 نفر هم امروز برگه های دستور خرید مربوط به 5.7 میلیون سهم بانک پارسیان به ارزش 10.2 را به کارگزاری‌ها تحویل دادند.

طی داد و ستدهای 26 اردیبهشت 86، 492 دستور خرید برای 4.5 میلیون سهم ایران خودرو به ارزش 9 میلیارد ریال صادر شد.

حضور  بانک پارسیان، ایران خودرو  و شرکت‌های ماشین سازی اراک، سایپا و بانک اقتصاد نوین در جدول تقاضای بورس تهران امروز حکایت از آن داشت که بیشترین حجم نقدینگی بازار در معاملات این روز به سوی سهام شرکت‌های خودروسازی و بانک‌ها سرازیر شده است.

در سوی دیگر بازار، امروز توسعه معادن روی با ثبت یک هزار و 681 دستور فروش برای 11 میلیون سهم به ارزش 87 میلیارد ریال در ردیف نخست قرار گرفت.

در این روز396 نفر برای فروش 1.7 میلیون سهم کالسیمین به ارزش 46 میلیارد ریال صف کشیدند و 455 نفر هم 2.5 میلیون سهم پتروشیمی خارک به ارزش 41 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند.

حجم عرضه سهام گل گهر طی مبادلات امروز بورس تهران به 867 هزار و 109 سهم به ارزش 22 میلیارد ریال نزدیک شد.
سرمایه گذاری بانک ملی، ایران ترانسفو، گروه بهمن، سرمایه گذاری غدیر و سیمان فارس و خوزستان نیز از جمله شرکت هایی بودند که امروز سهام آنها با حجم زیاد دستور فروش‌مواجه شد.

کد خبر 22180

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز