همشهری آنلاین: هزاران نفر از معترضان بحرین، با برگزاری تظاهرات علیه رژیم آل‌خلیفه در خارج از منامه پایتخت این کشور، خواستار آزادی زندانیان سیاسی شده‌اند.

بحرین

به گزارش پرس تی وی، تظاهرات‌کنندگان از زن و مرد و کودک در حالی که شعارهای ضدرژیم سر‌می‌دادند، در روز جمعه در بزرگراه بدیع در غرب منامه تظاهرات کردند.

آن‌ها، همچنین در حالی که پرچم بحرین و بنرها و پلاکاردهایی با شعارهایی ضد دولتی، حمل می‌کردند، خواستار آزادی و دموکراسی در این کشور حاشیه خلیج فارس شدند.

این تظاهرات به دعوت اصلی ترین حزب مخالف دولت یعنی حزب الوفاق و دیگر گروه‌های سیاسی در بحرین برگزار شد. علی سلمان، دبیر کل حزب الوفاق نیز در این تظاهرات شرکت کرده بود.

سلمان در روز پنج‌شنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که وزارت کشور بحرین، در سه ماه گذشته بیش از ۶۴۰ نفر را به اتهامات مختلف دستگیر کرده است.

دست‌کم، ۱۳ رهبر مخالف به دلیل شرکت در تظاهرات ضد رژیم بحرین در زندان نگه داشته می‌شوند.

دادگاه رژیم بحرین هفت نفر از فعالان از جمله عبدالهادی الخواجه را به حبس ابد محکوم کرده و دیگر زندانیان را به گذراندن ۵ تا ۱۵ سال حبس محکوم کرده است.

هزاران معترض طرفدار دموکراسی از اواسط ماه فوریه، تظاهرات متعددی در خیابان‌های بحرین برگزار کرده و از خانواده آل‌خلیفه خواسته‌ا‌ند که قدرت را واگذار کنند.

با شعله‌ور شدن تظاهرات در بحرین، رژیم این کشور بلافاصله، به سرکوب وحشیانه تظاهرات مسالمت‌‌آمیز مردم پرداختند و از نیروهای اتحادیه عرب متشکل از دولت‌های عربی همسایه به رهبری عربستان سعودی خواستند که در این سرکوب آن‌ها را یاری کنند.

ده‌ها نفر از مردم در این سرکوب کشته شدند و نیروهای امنیتی بحرین، صدها نفر از جمله تعدادی از پزشکان و پرستاران را بازداشت کردند.

بحرینی‌ها می‌گویند که تا زمان رسیدن به خواسته‌های خود از جمله انتخاب یک دولت از طریق دموکراتیک به تظاهرات خود ادامه می‌دهند.

کد خبر 222069
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز