دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۸
۰ نفر

عادل بزدوده که هم در پروژه «شهر موش‌ها» ساخت عروسک‌های سریال پرطرفدار را برعهده داشت و هم این روزها مشغول طراحی و ساخت عروسک‌های «شهر موش‌ها 2» است، از ساخت 200عروسک برای این فیلم می‌گوید.

 این طراح عروسک در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب که 30سال از ساخت اولین فیلم سینمایی شهر موش‌ها گذشته است، گفت: سن عروسک‌ها و شخصیت‌های این فیلم سینمایی بالا رفته و دارای فرزند شده‌اند. در فیلم سینمایی شهر موش‌ها 2، مجموعه عروسک‌های قدیمی بزرگ شده و شخصیت‌هایی هم به داستان اضافه شده‌اند که فرزندان شاگردان مدرسه شهر موش‌ها هستند.

بزدوده در توضیح این نکته که مسئولان بنیاد سینمایی فارابی، سیما فیلم و صدا و سیما عدم‌ماندگاری این عروسک‌ها را کیفیت پایین آن دانسته‌اند، بیان کرد: با تمام احترامی که برای این دوستان قائلم، اما باید بگویم که این گروه از دوستان اطلاعات دقیقی از ساخت عروسک و چگونگی نگهداری از آن ندارند و نمی‌توانند در رابطه با مسئله‌ای که نسبت به آن اطلاعات ندارند، اظهارنظر کنند. چطور عروسک کپل را بعد از 30سال که شخصا آن را نگهداری کردم، سالم و دست‌نخورده به موزه سینما هدیه دادم؟ آن وقت جنس دیگر شخصیت‌های شهر موش‌ها نامناسب بوده و سالم باقی نمانده است؟ مطمئن هستم که اگر کپل دست بنیاد سینمایی فارابی یا صدا و سیما بود تا الان از بین رفته بود. خالق عروسک مخمل گفت: حفظ و نگهداری از عروسک‌ها شرایط بسیار سختی را می‌طلبد و باید در دما و رطوبت مناسب نگهداری شوند. در شهر موش‌ها 200عروسک ساخته شده بود که هیچ کدام از آنها سالم نیستند و تنها عکس آنها باقی مانده است.

این مسئله برای عروسک‌های «خونه مادربزرگه» نیز رخ داده و اگر بخواهیم روزی دوباره این عروسک‌ها را بازسازی کنیم تنها عکس عروسک‌ها برای بازسازی در دسترس است. وی ادامه داد: اگر قرار باشد هر بار که بخواهیم فیلم جدیدی بسازیم، شخصیت‌های عروسکی نیز دوباره طراحی و ساخته شوند، باید هزینه بالایی را برای این کار درنظر بگیریم. به‌عنوان مثال، برای شهر موش‌ها 2 نزدیک به 60شخصیت عروسکی جدید و 140عروسک فرعی طراحی و ساخته خواهد شد، من از همین حالا نگران آن هستم که این عروسک‌ها بعد از پایان فیلمبرداری چه سرنوشتی خواهند داشت.

کد خبر 223184

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز