سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۰۵:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مراسم بزرگداشت ناظرزاده کرمانی، نویسنده، پژوهشگر و مدرس تئاتر، شنبه 29 تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر برگزار می‌شود.

نویسنده

به گزارش همشهری آنلاین، این مراسم با حضور استادان و چهره های برجسته ادبیات و هنرهای نمایشی ساعت 21 در سالن شماره 1 تماشاخانه برپا خواهد شد.

ناظر زاده کرمانی درسال 1326 در تهران متولد شد و با تحصیل در رشته تخصصی هنرهای نمایشی، مدرک کارشناسی خود را در رشته‌های ادبیات نمایشی از دانشکده هنرهای دراماتیک تهران و علوم اجتماعی از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران کسب کرد.

او برای ادامه تحصیل به فرانسه سفر کرد و مقطع دکترا رشته هنرهای ارتباطی - نمایشی را در دانشگاه های آمریکا سپری کرد.

این استاد دانشگاه عضو هیئت علمی گروه هنرهای نمایشی دانشکده‌های هنرهای زیبا دانشگاه تهران در سال 1363، استاد ممتاز دانشگاه تهران در سال 1371 است و در تأسیس دانشگاه هنر و راه‌اندازی گروه هنرهای نمایشی و نیز تهیه برنامه آموزشی برای دوره کارشناسی ارشد دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر دانشگاه‌های و مؤسسات آموزش عالی همکاری داشته است.

دریافت جایزه بهترین پژوهشگر هنر و بهترین نمایشنامه با مضمون وضعیت زنان در سال 1375 و برگزیده شدن به عنوان چهره ماندگار عرصه هنرهای نمایشی در دومین همایش چهره‌های ماندگار سال 1381 از جمله افتخاراتی است که این پژوهشگر تئاتر کسب کرده است.

همچنین پیش درآمدی بر شناخت هنرهای نمایشی در مصر، تئاتر پیشتاز، تجربه‌گر، عبث نما، تی .اس. الیوت و نمایشنامه منظوم و مذهبی، سبک‌های اجرایی در تئاتر معاصر جهان، نمادگرایی در ادبیات نمایشی، گزارگرایی در ادبیات نمایشی، ادبیات نمایشی در روم، پیدایش ادبیات نمایشی نو در ایرلند و نگارش نمایشنامه‌ها و مقالات متعدد در نشریات معتبر هنری از جمله فعالیت‌های این نویسنده، استاد و پژوهشگر تئاتر است.

 

کد خبر 223336
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز