همشهری آنلاین: هادی مستعان، که با 5 پیروزی متوالی به فینال رسیده بود، در آخرین مبارزه با اختلاف یک امتیاز مغلوب تکواندوکار کره جنوبی شد و به نشان نقره دست یافت.

H.Mostaan

به گزارش روابط عمومی فدراسیون تکواندو، مستعان که کارش را با پیروزی یک بر صفر برابر تکواندوکار آذربایجان آغاز کرده بود، در ادامه راه 11 بر 3 حریفی از هندوراس را شکست داد، سپس 7 بر 6 "ژائو شیای" از چین ژ را مغلوب کرد.

وی در یک چهارم نهایی موفق شد "هاینر اویدو" از کاستاریکا را با حساب 12 بر 9 از سد راه بردارد و در نیمه نهایی هم توانست حریف برزیلی‌اش را در راند طلایی شکست دهد و به فینال راه یابد.

نماینده وزن دوم تکواندوی کشورمان در آخرین مبارزه به مصاف "چا تائه مون"، تکواندوکار 22 ساله کره جنوبی رفت که در رقابت‌های جهانی دانشجویان در سال 2012 بر سکوی اول ایستاده بود.

مبارزه این دو میلی‌متری پیش می‌رفت تا در نهایت حریف کره‌ای موفق شد با نتیجه 9 بر 8 صاحب برتری شود و به مدال طلا دست یابد.

مستعان در شرایطی توانست در نخستین روز مسابقات تکواندو قهرمانی جهان بر سکوی دوم بایستد که تکواندوی ایران بعد از جهانی 2005 مادرید که بهزاد خداداد صاحب نشان نقره شده بود، در 8 سال اخیر نتوانسته بود نماینده خود در این وزن را روی یکی از سکوهای جهانی ببیند.

نکته حایز اهمیت در مورد مبارزات وزن دوم مسابقات جهانی این که "رویی پدرو برانگانکا"، نایب قهرمان دوره گذشته مسابقات جهانی از پرتغال" و اسکار لوییس موندز، دارنده نشان برنز المپیک 2012 از کلمبیا نفرات سرشناسی بودند که در گروه مستعان قرار داشتند اما با شکست مقابل حریفان چینی و برزیلی از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

در این وزن تکواندوکاران مکزیک و برزیل بر سکوی سوم مشترک ایستادند و نشان برنز گرفتند.

 

کد خبر 223341
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز