چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین نمایشگاه گروهی برون مرزی اعضای سایت ویدئوآرتیست در کره جنوبی برگزار می‌شود.

پوستر تجسمی

به گزارش ایرنا، فرشته عالمشاه فعال هنرهای محیطی درباره نمایشگاه ویدئو آرتیست ها افزود: اعضای سایت ویدئو آرتیست در نخستین نمایشگاه گروهی بین المللی خود آثار خود را به کره جنوبی می‌برند، البته امکان حضور هنرمندان فراهم نشده و ما تنها کارهای خود را ارسال کرده ایم.

وی ادامه داد: نمایشگاه «ویدئو پرشیا آرت» از 13 مرداد به مدت یک ماه در شهر «کونگ جو» کره و با حمایت گروه هنری یاتو این کشور برگزار می‌شود و در آن 26 اثر ویدئو آرت از 27 هنرمند به نمایش در خواهد آمد.

نمایشگاه گردان «ویدئو پرشیا آرت» ادامه داد: از آنجا که گروه دعوت کننده (یاتو) طبیعت گرا هستند، بیشتر کارهای ارسالی با همین نگاه و رویکرد انتخاب شده اند.

وی درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: ویدئوآرت یکی از مباحثی است که ما قصد داریم آن را بیشتر از گذشته مطرح کنیم.

به دلیل آشنایی خودم با گروهای مختلف ویدئو آرت در کشورهای مختلف و استقبال خوب کافل هنری از ویدئوآرت‌‌های ایرانی تصمیم گرفتیم که نمایشگاه‌هایی را در خارج از ایران برگزار کنیم.

عالمشاه درباره انتخاب کره برای برگزاری نمایشگاه تازه ویدئوآرت ایران نیز یادآور شد: گروه هنری «یاتو» بیش از 30 سال از فعالیت آن می‎گذرد با هنرمندان ایرانی ارتباط خوبی دارد و پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه را ارایه کردند.

وی همچنین از توافق با اعضای این گروه برای برگزاری نمایشگاهی از آثار هنرمندان کره ای در ایران خبر داد و گفت: به احتمال زیاد پاییز سالجاری این نمایشگاه برگزار شود.

این فعال هنرهای محیطی درباره بخش‌های مختلف نمایشگاه کره توضیح داد: این نمایشگاه چهار بخش دارد که در بخش نخست با موضوع « آزاد »و بخش دوم با عنوان «دغدغه‌های زنانه» در هر کدام 6 اثر از هنرمندان ایرانی شرکت کرده‌اند.

سومین بخش به 5 اثر با موضوع «رابطه انسان و طبیعت» اختصاص دارد و در بخش چهارم نیز 9 اثر با موضوع طبیعت‌گرایی و در دو شاخه «آب» و »زمین» حضور دارند.

فرشته عالمشاه، عاطفه خاص،کتایون افروز، فرید امین الاسلام، امیر آذر، آلیس استپانیان، مینو ایرانپور، بهار برنا فراز، مرتضی بصراوی،حسین تحویلیان، دنیا حاجی زاده، محمد حسین جعفری، فاطمه دولت آبادی، راحله زمردی‌نیا، فریده شاهسوارانی، ماکان عاشوری، فرشته عالمشاه، مژگان عرفانی، شهیره فروغی، بهنام کامرانی، تارا گودرزی، رزا گلخنی، رسول معرک‌ نژاد، عاطفه مهدیانی، فرزانه محمدیان، نوشین نفیسی، آزاده نیلچیانی، سمیرا هاشمی و ندا هویدا هنرمندانی هستند که آثارشان در قالب این نمایشگاه عرضه می‌شود.

کد خبر 224466
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز