همشهری آنلاین: مقامات کره جنوبی و آمریکا درباره اجرای تحریم‌ها علیه ایران و کره شمالی با یکدیگر مذاکره کردند.

روزنامه «کریا هرالد» گزارش داد: دیوید کوهن، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با کیم‌کیو هیون، معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی دیدار کرد.

وی همچنین با چوتائه یونگف مذاکره کننده هسته‌یی ارشد کره جنوبی و نماینده ویژه امور صلح و امنیت شبه جزیره کره و نیز اون سونگ هو، معاون امور اقتصاد بین‌الملل وزیر دارایی کره جنوبی دیدار کرد.

این روزنامه نوشت: دو طرف ضمن بررسی تحریم‌ها علیه کره جنوبی درباره همکاری درخصوص سری جدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران که از اول ژوئیه به اجرا درآمد و طلا و ارز ایران و نیز صنعت خودرو در این کشور را هدف گرفت، مذاکره کردند.

چو تای یونگ، سخنگوی وزارت امور خارجه کره جنوبی در نشستی خبری گفت: (دو طرف) به طور ویژه به بررسی اجرای تحریم‌های اخیر علیه ایران پرداختند و ما همکاری جدی آمریکا را برای به حداقل رساندن خسارات وارده به تجارت‌مان خواستار شدیم.

وی ادامه داد: دو طرف همچنین تلاش‌های چین در رابطه با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را ارزیابی و توافق کردند که همکاری با چین در آینده درباره تحریم‌ها علیه کره شمالی تقویت شود.

به گزارش ایسنا، آمریکا به بهانه نگرانی از برنامه هسته‌یی ایران و تلاش برای توقف این برنامه تحریم‌هایی یکجانبه را علیه جمهوری اسلامی اعمال کرده و همواره در تلاش بوده است تا دیگران را در اجرای این تحریم‌ها با اعمال فشار علیه شرکت‌های دولتی و خصوصی با خود همراه کند. این در حالی است که تهران به صراحت اعلام کرده است که برنامه هسته‌یی را برای برآوردن نیازهای صلح‌آمیز و مشروع خود دنبال می‌کند و به هیچ عنوان به دنبال دستیابی به تسلیحات هسته‌یی نیست.

 

کد خبر 225345
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز