همشهری آنلاین: تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی المپیک ناشنوایان، به مصاف ژاپن رفت و این تیم را با اقتدار شکست داد و به مرحله بعدی صعود کرد.

volleyball

به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های ناشنوایان، بیماران خاص و پیوند اعضا، تیم ملی والیبال ناشنوایان ایران در آخرین دیدار خود در مرحله گروهی المپیک 2013 به مصاف تیم ژاپن رفت و موفق شد این تیم را با نتیجه 3 بر 0 (25 به 12، 25 به 20 و 25 به 19 ) شکست دهد. ایران با این پیروزی شش امتیازی شد تا بالاتر از ایتالیا و ژاپن در رده سوم جدول قرار بگیرد.

مهدی رحیمی با 16 امتیاز، امتیازآورترین بازیکن این دیدار بود.

در این گروه تیم‌های اوکراین، ترکیه، ایران، ایتالیا و ژاپن به ترتیب اول تا پنجم شدند. در گروه دیگر مسابقات هم روسیه، آلمان، بلغارستان، ونزوئلا و برزیل به ترتیب اول تا پنجم شدند.

طبق قانون مسابقات، چهار تیم به مرحله بعد صعود می‌کنند. پیش از این اعلام شده بود که تیم‌های اول تا چهارم هر گروه به صورت ضربدری در مرحله یک چهارم نهایی بازی خواهند کرد، ولی قانون این مسابقه به یک باره عوض شد. بر این اساس مقرر شد تا بین تیم‌های دوم و سوم هر گروه قرعه‌کشی شود تا حریفان از این طریق انتخاب شوند. به این ترتیب روسیه به مصاف ایتالیا، و اوکراین هم به مصاف ونزوئلا خواهد رفت و تیم‌های ایران، ترکیه، آلمان و بلغارستان باید منتظر قرعه‌کشی بمانند.

تیم والیبال ایران در مرحله مقدماتی المپیک ناشنوایان موفق شده بود پیش از این مقابل تیم ایتالیا پیروز شود و برابر اوکراین و ترکیه هم شکست خورده بود.

مسابقات المپیک ناشنوایان تا روز 13 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

کد خبر 225347
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز