گروه شهری: نمایندگان پایتخت‌نشینان در کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران، حجم پروژه‌های عمرانی اجرا شده در سال‌های اخیر را بی‌نظیر دانستند و اعلام کردند: حجم پروژه‌های انجام‌شده با پروژه‌های هیچ دوره‌ای از دوران گذشته مدیریت شهری پایتخت برابری نمی‌کند.

به گفته آنان پروژه‌های عمرانی تهران در سال‌های اخیر برمبنای رویکرد علمی بوده و برای اجرای آنها از پیمانکاران و مشاوران مجرب استفاده شده است.حمزه شکیب رئیس کمیسیون عمران، مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران، معصومه ابتکار رئیس کمیته محیط‌زیست، خسرو دانشجو سخنگو و حسن بیادی نایب‌رئیس، از اعضای کمیسیون عمران شورای شهر تهران هستند که فعالیت در حوزه عمرانی را از اقدامات ارزنده مدیریت شهری در این دوره دانستند.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر با اشاره به عملکرد عمرانی شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری گفت: حوزه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که مسئولیت اجرای پروژه‌های فرامنطقه‌ای را بر عهده دارد، در نیمه دوم این دوره و به‌ویژه در3سال اخیر، نقاط قوت متعددی داشته که مهم‌ترین آنها استفاده از مشاوران و پیمانکاران زبده و مجرب در پروژه‌های کلان است.

شکیب سرعت قابل‌قبول اجرای پروژه‌های عمرانی را از دیگر نقاط قوت عملکرد شهرداری تهران دانست و افزود: مهم‌تر از نصب روزشمار بر فراز کارگاه پروژه‌های عمرانی، پایبندی به وعده‌های مطرح شده بود و شهرداری در بسیاری از پروژه‌های مهم مربوط به توسعه کالبدی شهر، منطبق با زمانبندی از پیش تعیین شده پیش رفته است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حجم پروژه‌های عمرانی اجراشده در این دوره، گفت: پروژه‌هایی که در این دوره به اجرا درآمد با هیچ دوره دیگر مدیریت شهری برابری نمی‌کند.مهدی چمران افزود: نه‌تنها حجم پروژه‌های عمرانی اجرا شده در این دوره منحصر به فرد است بلکه از نظر سرعت اجرا و پایبندی به برنامه‌ریزی و زمانبندی از پیش تعیین‌شده نیز، هیچ‌گاه در گذشته چنین نظمی در شهر حاکم نبود و همین مسئله از دیگر ویژگی‌های ممتاز دوره کنونی مدیریت شهری به شمار می‌رود. وی مهم‌ترین نقطه قوت عملکرد معاونت فنی و عمرانی را علمی‌بودن پروژه‌های اجرا شده و کارکرد و تأثیر قابل توجه آنها می‌داند.

چمران در عین حال بر ضرورت شفافیت مالی پروژه‌های عمرانی تأکید و اظهار کرد: مهم‌ترین انتظار ما از این حوزه، سرعت بخشیدن در ارائه صورتحساب‌های مالی و کاهش زمان فرایند تسویه حساب شهرداری با پیمانکاران است. البته از سال گذشته تاکنون این روند بهبودیافته و با بخش عمده پیمانکاران پروژه‌های عمرانی در سال‌های گذشته تسویه حساب مالی شده است.

معصومه ابتکار توسعه طراحی و اجرای پروژه‌های کلان و فرامنطقه‌ای عمرانی را از نقاط قوت عملکرد معاونت فنی و عمرانی برشمرد و گفت: شمار پروژه‌های عمرانی اجرا شده در شهر به‌ویژه پروژه‌های بزرگراهی و معابر مواصلاتی در دوره اخیر بی‌نظیر بوده و اتفاقات عمرانی بزرگی در شهر رخ داده است.

وی افزود: اشکالاتی در جهت‌گیری برخی پروژه‌های عمرانی وجود داشته است. گاهی به‌نظر می‌رسد شهرداری به همان میزان که بر راهسازی تأکید داشته به اجرای پروژه‌های انسان‌محور اهتمام نداشته و به همین‌خاطر اکنون شهر بیش از هر چیز به سمت خودرو محوری سوق پیدا کرده، چراکه نسبت توجه به انسان و خودرو یکسان نبوده است.سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از عملکرد عمرانی شهرداری تهران در دوره اخیر مدیریت شهری، اظهار داشت: در این دوره از ظرفیت فضاهای زیرسطحی شهر تهران برای توسعه معابر به خوبی استفاده شد اما هنوز هم می‌توان برای کاربری‌های دیگر از این فضاها بهره جست.

حسن بیادی نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این‌باره گفت: عملکرد معاونت فنی و عمرانی به‌ویژه در طول 23سال اخیر، از نظر حجم پروژه‌ها به قدری خیره‌کننده بوده که هیچ‌کس نمی‌تواند آن را انکار کند.وی افزود: مهم‌ترین نقطه قوت عملکرد عمرانی شهرداری تهران در دوره اخیر، سرعت در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده که این امر، صرفه جویی در منابع را هم به‌دنبال داشته است.

کد خبر 225721
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز