همشهری آنلاین: گزینه پیشنهادی وزارت علوم با حضور در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ضمن ارائه برنامه‌های خود، به سوالات نمایندگان درباره آنچه که تحت عنوان حضور وی در حوادث ۱۸ تیر ۷۸ و خرداد ۸۸ مطرح می‌شود، پرداخته است که سخنگوی این کمیسیون، دفاعیات وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری کابینه یازدهم را قانع کننده ندانست.

به گزارش مهر، عبدالوحید فیاضی در این باره گفت: جعفر میلی منفرد با حضور در جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی برنامه‌های خود را در محورهای آموزشی، پژوهشی، تشکیلاتی، منابع انسانی و فرهنگی تشریح کرد و به سوالات نمایندگان حاضر در این کمیسیون پاسخ داد.

وی درباره کارنامه سیاسی میلی منفرد و اینکه گفته می‌شود وی در حوادث 18 تیر و 78 و خرداد 88 حضور داشته است، اظهار داشت: میزان دخالت میلی منفرد در اتفاقات ذکر شده از دیدگاه نظام محل تامل و سوال بود که با حضور در کمیسیون آموزش از عملکرد خود دفاع کرد هر چند دفاعیاتش ناتمام ماند اما به نظر می‌رسد نیاز به دفاع مجدد نباشد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دفاعیات گزینه پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم آنطور که باید از دیدگان نمایندگان بیان نشد و در واقع قانع کننده نبود به این دلیل که میلی منفرد در میان دفاعیاتش گاه حضورش را در این برنامه‌ها نفی یا توجیه می‌کرد و به روشنی در خصوص نقش منفی یا مثبتی که داشته مباحث را بیان نکرد.

بر طبق این گزارش، رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز پاسخ‌های جعفر میلی منفرد گزینه پیشنهادی وزارت علوم به نمایندگان این کمیسیون را همراه با ابهام دانست و گفت: بخش عمده سوالات از گزینه پیشنهادی رئیس جمهور برای تصدی وزارت علوم سیاسی بود که دکتر میلی منفرد پاسخ شفافی به این سوالات ندادند.

وی با بیان اینکه دیدگاه‌ها و برنامه‌های گزینه پیشنهادی وزارت علوم مربوط به جذب هیات علمی، ساماندهی تشکل‌های سیاسی و ارتقای سطح علمی دانشگاه‌های کشور است، ادامه داد: دکتر میلی منفرد خود را وفادار به برنامه‌های بالادستی نظام همچون نقشه جامع علمی کشور، سند چشم انداز و برنامه پنجم توسعه اعلام کرد و بر تحقق اهداف این اسناد بالادستی در دولت یازدهم تاکید کرد و برنامه‌های خود را متناسب با این حوزه عنوان کرد.

صابری درخصوص سوالاتی که نمایندگان کمیسیون آموزش از این گزینه پیشهادی حسن روحانی داشتند نیز گفت: بخش عمده سوالات مربوط به اتفاقات و فعالیت‌های سیاسی بود که دکتر میلی منفرد با ابهام به این سوالات پاسخ داد و موضع وی در قبال این پرسش‌ها روشن نبود و ابهامات به جای خود باقی ماند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزیران پیشنهادی باید به سوالات نمایندگان پاسخ شفاف دهند، اضافه کرد: پاسخ وزیر پیشنهادی علوم به سوالات شفاف نبود و در جمع بندی نمایندگان ابهام باقی ماند.

صابری گفت: برای یک جمع بندی کلی باید گفت که ابهامات همچنان باقی است. نمایندگان معتقد بودند که پاسخ نگرفتند.

کد خبر 226545
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز