همشهری آنلاین: نرم افزار سماک در حضور مهدی محمد نبی و آیت الهی، جمعی از مدیران باشگاه‌ها و روسای هیات‌های فوتبال استان‌ها و خبرنگاران رونمایی شد.

A.Hashemyan

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دراین مراسم که در سالن جلسات آکادمی ملی فوتبال برگزار شد، دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون با تشکر از حمایت‌های فدراسیون فوتبال از فعالیت‌های کمیته پزشکی، در جملاتی گفت: نرم افزار سماک که مربوط به کنترل دوپینگ است، توسط مرکز فناوری‌های ریاست جمهوری طراحی شده و با حمایت‌های فدراسیون فوتبال به بهره‌برداری رسید. این نرم افزار دقت و سرعت کنترل دوپینگ را بالا می‌برد و درجهت احقاق حقوق بازیکنان بسیار موثر است.

هاشمیان ادامه داد: در آخرین همایش که در هند داشتیم این نرم افزار و کارهای زیربنایی پزشکی فدراسیون فوتبال ایران مورد توجه قرار گرفت و باید بگویم در آسیا یک کار کاملا ابتکاری است که در یک پروسه سنگین طراحی شده است.

وی در توضیح این نرم افزار گفت: اطلاعات مسابقات و بازیکنان در این نرم افزار وارد می‌شود و قرعه‌کشی در کسری از ثانیه برای انتخاب بازیکن انجام می‌شود. سوابق بازیکنان و نمونه‌های مثبت و منفی آنها به همراه شناسه ملی، و در کل پروفایل آنها نمایش داده خواهد شد و بایگانی می‌شود. هدف ما این است که در سال‌های آتی این اطلاعات در اختیار باشگاه‌ها قرار گیرد و با توجه به این که تحت وب هم طراحی شده، جنبه‌های محرمانه دارد.

وی در پایان گفت: این نرم افزار، معافیت درمانی و همچنین اطلاعات پزشکی بازیکنان در اول هر فصل در اختیار مدیرعامل و پزشک باشگاه قرار خواهد گرفت و همچنین لیست داروهای ممنوعه هم در این نرم افزار قرار گرفته است. ضمن این که با این نرم افزار خطاهای انسانی کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 226780
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز