گروه بورس: نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ازتصویب پیش‌نویس طرحی خبرداد که قراراست بر مبنای آن همه نهادها، سازمان‌ها و بنیاد‌هایی که فعالیت مالی انجام می‌دهند وارد بازار سرمایه شوند.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفت‌وگو با همشهری ضمن اعلام این خبر افزود:پس از نشست‌هایی که با شورای رقابت در مورد قوانین ضد‌انحصار برگزار شد، نهایتا طرحی مورد توافق قرار گرفت که بر مبنای آن با ورود نهادهایی که ماهیت مالی دارند به بازار سرمایه از انحصار در عرصه اقتصاد جلوگیری شود.

وی توضیح داد:یکی ازمشکلات شورای رقابت در شکست انحصار در بازار‌های اقتصادی ایران حضورنهادها و بنیاد‌هایی است که فعالیت مالی انجام می‌دهند و انحصار زیادی دراقتصاد کشور به‌وجود آورده‌اند، بر همین اساس طرحی تهیه شد که درصورت تصویب آن در مجلس شورای اسلامی انحصار موجود در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور از بین خواهد رفت.او تأکید کرد:این طرح که پیش‌نویس آن در کمیسیون حمایت از تولید ملی به تصویب رسیده است تمام بنیاد‌ها، ارگان‌ها و نهاد‌های مالی را ملزم به پذیرش در بازار سرمایه می‌کند.

پور ابراهیمی در پاسخ به اینکه آیا این طرح شامل نهادهای نظامی هم می‌شود، گفت: بله، این طرح نهاد‌های مالی نظامی را هم شامل می‌شود.نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد:‌ این طرح به‌منظور ساماندهی فعالیت اقتصادی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی وابسته به نهادها و مؤسسات عمومی اعم از مجموعه بنیاد تعاون سپاه، بنیاد تعاون ناجا، بنیاد مستضعفان و... پیگیری می‌شود.

عضو کمیسیون حمایت از تولید ملی در پاسخ به اینکه این طرح چه زمانی در صحن علنی مجلس طرح خواهد شد، گفت: درصورت استقبال از این طرح و دریافت قید دوفوریتی ظرف 48ساعت به صحن علنی مجلس خواهد آمد و درصورتی که بتوانیم برای آن قید یک فوریت دریافت کنیم این طرح ظرف حداکثر 2‌ماه آینده به صحن خواهد آمد. به گفته پورابراهیمی، درصورت تصویب این طرح ساختار اقتصاد کشور دستخوش تغییر شده و فعالیت و نحوه عملکرد بسیاری از بنگاه‌های مالی شفاف خواهد شد.

کد خبر 228667
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز