همشهری آنلاین: معاون دانشگاه تهران جزئیات مصوبه هیئت امنای دانشگاه تهران درباره بازنشستگی اعضای هیئت علمی این دانشگاه را از منظر دو مولفه سقف سنی و سقف خدمتی اعلام کرد.

دکتر سید محمد مقیمی در گفتگو با خبرنگار همشهری آنلاین در تشریح جزئیات ضوابط بازنشتسگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران از منظر دو مولفه سقف سنی و سقف سابقه خدمتی گفت: آئین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران اشاره می‌کند که بازنشستگی مربی آموزشیار، مربی پژوهشیار، مربی آموزشی، مربی پژوهشی، استادیار آموزشی و استادیار پژوهشی با 65 سن یا 30 سال سابقه خدمت الزامی است.

معاون دانشگاه تهران افزود: همین آئین‌نامه درباره بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشیار و استاد، سقف سابقه خدمتی ذکر نکرده بلکه سقف سنی در نظر گرفته است. این آئین‌نامه، سقف سنی برای دانشیار را 67 سال سن و برای استاد را 70 سال سن تعیین کرده است یعنی سقف خدمتی برای دانشیار و استاد تمام قائل نشده و دانشگاه موظف است از اعضای هیئت علمی با مرتبه دانشیار و استاد به ترتیب تا 67 و 70 سال سن استفاده کند.

مرتبه دانشگاهی

سقف سنی (سال)

سقف سابقه خدمتی (سال)

مربی آموزشیار یا مربی پژوهشیار

65

30

مربی آموزشی یا مربی پژوهشی

65

30

استادیار آموزشی یا استادیار پژوهشی

65

30

دانشیار آموزشی یا دانشیار پژوهشی

67

-

استاد آموزشی یا استاد پژوهشی

70

-

وی در تشریح تبصره‌هایی برای تعویق بازنشستگی اعضای هیئت علمی استادیار در دانشگاه تهران گفت: سقف خدمتی استادیارانی که در چهار سال آخر منتهی به 30 سال خدمت موفق به کسب حداقل 80 درصد امتیاز ارتقا به مرتبه دانشیاری و کسب حداقل 75 درصد از امتیازات لازم از بندها و مواد تعیین کننده و یا حداقل 85 درصد از امتیاز ارتقا به مرتبه دانشیاری و کسب حداقل 80 درصد امتیار لازم از بندها و مواد تعیین کننده از آئین‌نامه ارتقا شوند به ترتیب تا 32 و 33 سال با رعایت سقف سنی 65 سال قابل افزایش است.

دکتر مقیمی خاطرنشان کرد: بر اساس تبصره‌های موجود در آئین‌نامه استخدامی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران که به تصویب هیئت امنای دانشگاه رسیده است، افزایش طول خدمت استادیاران تا 32 یا 33 سال ممکن است اما این افزایش طول خدمت منوط بر این است که سقف سنی آنها از 65 سال بالاتر نرود.

وی افزود: همچنین سقف سنی بازنشستگی آن دسته از دانشیارانی که در 5 سال قبل از سن 67 سالگی موفق به کسب 75 درصد امتیاز ارتقا به مرتبه استادی می‌شوند به 70 سالگی قابل افزایش است.

معاون اداری مالی دانشگاه تهران تاکید کرد: آنچه که در حال حاضر در زمینه بازنشستگی اعضای هیئت علمی دانشگاه تهران ملاک عمل است آئین‌نامه استخدامی مصوب هیات امنای دانشگاه تهران است.

کد خبر 229082
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز