همشهری آنلاین: رویداد تابستانه گالری گلستان، صد اثر صد هنرمند، عصر جمعه ۱۵ شهریور با حضور ۱۷۷ هنرمند آغاز به کار می‌کند.

نمایشگاه آثار هنری

به گزارش همشهری آنلاین، این بیست و یکمین دوره رویداد «صد اثر صد هنرمند» است که از سال 1371 هر تابستان در گالری گلستان برپا می‌شود و در آن آثار چهار نسل هنرمندان معاصر ایران زیر یک سقف به نمایش و فروش گذاشته می‌شوند.

قدمت این نمایشگاه و استمرار برپایی آن توسط یک گالری خصوصی یک رکورد در تاریخ تجسمی ایران محسوب می‌شود؛ رویدادی که در فضای کوچک گالری گلستان با حضور تعداد محدودی هنرمند آغاز شد اما امروز تعداد هنرمندان متقاضی شرکت در آن حتی از عنوانش پیشی گرفته است و لیلی گلستان، مدیر گالری گلستان، هر سال با کوچک تر نمودن ابعاد آثار این نمایشگاه سعی می‌کند به انبوه در خواست ها پاسخ مثبت دهد.

به گفته خانم لیلی گلستان امسال 256 هنرمند با آثارشان برای صد اثر صد هنرمند اعلام حضور کردند که وی با وسواس همیشگی و سخت گیری در کیفیت، سرانجام آثار 177 هنرمند را انتخاب نموده است؛ همه آثار حداکثر ابعاد 50 در 70 سانتی متر دارند تا امکان نمایش همه آنها فراهم شود.

بزرگترین اثر به یک نقاشی از «سهراب سپهری» تعلق دارد که 100 در 70 سانتی متر است؛ مثل همیشه در صد اثر صد هنرمند آثار چهار نسل هنرمندان ایران چسبیده به هم به نمایش در می‌آیند که خود برشی از تنوع و تکثر پالت رنگی نقاشی، نقاشیخط و مجسمه در جامعه تجسمی ایران است؛ حضور پر رنگ پیشکسوتان و هنرمندان صاحب سبک یکی دیگر از ویژگی های «صد اثر صد هنرمند » است.

در دوره پیش رو این نمایشگاه نیز، این وجه تمایز ادامه یافته است.

به گفته لیلی گلستان مثل همیشه قیمت ها در این نمایشگاه بسیار منصفانه و بسیار متعادل خواهد بود و برای اقشار مختلف جامعه با انواع پس اندازها و سرمایه هایشان آثاری برای خرید وجود دارد تا فرهنگ خرید اثر هنری اصیل در متن جامعه رواج یابد.

بیست و یکمین نمایشگاه «صد اثر صد هنرمند» عصر جمعه 15 شهریور در گالری گلستان واقع در خیابان دروس، خیابان کماسایی، پلاک 34 آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 229174
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز