همشهری آنلاین: بزرگترین کتابخانه جنوب شرق کشور با حضور دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور در میبد افتتاح شد. هم اکنون این کتابخانه ۳ هزار جلد کتاب دارد

maybod

این کتابخانه دوازدهمین کتابخانه مرکزی کشور و تنها کتابخانه استاندارد استان یزد محسوب می‌شود که از سال 1384 درزیربنای 4 هزار و 200 مترمربع در 3 طبقه با 4 میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان یزد به بهره برداری رسید.

کتابخانه مرکزی میبد شامل مخزن کتابهای عمومی و مرجع، تالار مطالعه خواهران، تالار مطالعه برادران، تالار مطالعه گروهی،‌ بخش کودک و نوجوان، بخش نابینایان، تالار اجتماعات، نمازخانه خواهران و برادران، نمایشگاه فیلم وعکس، فروشگاه و بخش اداری است.

از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتابخانه، معماری اسلامی و سنتی، بهره گیری از نور طبیعی، محیط‌های مناسب، بخش داخلی و بخش کودک و نوجوان است.

با بهره برداری این کتابخانه علاوه بر فراهم شدن زمینه اشتغال 14 نفر ، محیط کتابخانه برای هر 100 شهروند میبد به 11 متر رسید که این میزان محیط در زمان حاضر در کشور برای هر 100 نفر8 متر است.

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در این مراسم گفت : این کتابخانه به لحاظ متراژ و بخش های خوبی که بخصوص برای کودکان پیش بینی شده است یکی از بی نظیرترین کتابخانه های کشور است که می تواند در تقویت علمی و دینی در این منطقه مؤثر باشد.

دکتر واعظی درخصوص غنی سازی این کتابخانه از لحاظ منابع گفت: هم اکنون این کتابخانه 3هزار جلد کتاب دارد و تا پایان امسال 6 هزار جلد کتاب دیگر در زمینه‌های مختلف به این کتابخانه اختصاص خواهد یافت.

وی افزود: علاوه برتامین نشریات مورد نیاز و منابع چند رسانه ای این کتابخانه تلاش خواهد شد این کتابخانه به جهت سامانه‌های جدید و اتصال به اینترنت و ارائه محتواهای مفید نظیر نمایه نشریات به نرم افزارهای چند رسانه‌ای که در سال های اخیر تولید شده است مجهز شود.

کد خبر 229435
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز