همشهری آنلاین: رئال مادرید با پرداخت یکصد میلیون یورو برای استخدام گرت بیل، رکورد نقل و انتقالات فوتبال جهان را شکست.

G.Bale

مسئولین رئال مادرید پس از مذاکرات و کشمکش‌های طولانی با سرپرستان باشگاه انگلیسی تاتنهام سرانجام به نتیجه رسیدند و در ازای پرداخت یکصد میلیون یورو گرت بیل، ستاره این تیم را به خدمت خود درآوردند. البته این نخستین بار نیست که مادریدی‌ها مبلغی کلان برای خرید ستارگان بزرگ می‌پردازند. کریستیانو رونالدو، زیدان، کاکا و فیگو از دیگر نقل و انتقال‌های پرهزینه به رئال مادرید بوده‌اند.

در ادامه 10 نقل و انتقال پرهزینه فوتبال اروپا را از نگاه سایت آلمانی دویچه‌وله مرور می‌کنیم:

گرت بیل (۱۰۰ میلیون یورو)

گرت بیل، ستاره ۲۴ ساله تیم ملی فوتبال ولز، تا سال ۲۰۰۷ در باشگاه ساوت‌همپتون توپ می‌زد. باشگاه تاتنهام در آن سال او را در ازای ۱۴ میلیون یورو به خدمت خود درآورد. رئال مادرید سومین ایستگاه فعالیت حرفه‌ای گرت بیل است که در سال ۲۰۱۳ به عنوان بهترین فوتبالیست انگلیس برگزیده شد. او در ۱۴۶ بازی در لیگ برتر انگلیس ۴۳ گل به ثمر رسانده و ۴۰ بازی نیز برای تیم ملی ولز انجام داده است.

گرت بیل

کریستیانو رونالدو (۹۴ میلیون یورو)

در رتبه دوم جابه‌جایی‌های پرهزینه کریستیانو رونالدو قرار دارد که در سال ۲۰۰۹ در ازای ۹۴ میلیون یورو باشگاه منچستر یونایتد را به مقصد رئال مادرید ترک گفت و هنوز هم در خدمت این باشگاه است. رونالدو در سال ۲۰۰۸ به عنوان بهترین فوتبالیست اروپا و جهان برگزیده شد. او در ۱۳۸ بازی باشگاهی برای رئال مادرید (تا اوت ۲۰۱۳) ۱۴۷ گل به ثمر رسانده و در ۱۰۵ بازی ملی پرتغال شرکت داشته است.

کریس رونالدو

زین‌الدین زیدان (۷۶ میلیون یورو)

سومین نقل و انتقال پرهزینه تاریخ فوتبال نیز به باشگاه رئال مادرید برمی‌گردد. در سال ۲۰۰۱ بود که این باشگاه مبلغ ۷۶ میلیون یورو به حساب باشگاه ایتالیایی یوونتوس تورین واریز کرد تا بتواند زین‌الدین زیدان، ستاره فرانسوی این تیم را به خدمت خود درآورد. زیدان پس از پایان فعالیت حرفه‌ای به عنوان بازیکن، همچنان در باشگاه رئال فعال است، آن‌هم به عنوان دستیار کارلو آنچلوتی، سرمربی جدید این تیم.

زین‌الدین زیدان

زلاتان ابراهیموویچ (۷۰ میلیون یورو)

ابراهیموویچ از جمله ستارگانی است که تا کنون در خدمت باشگاه‌های صاحب‌نام زیادی بوده و در لیگ‌های معتبر اروپا فعالیت داشته است. ابراهیموویچ در سال ۲۰۰۹ باشگاه اینترمیلان را ترک کرد و به اف ث بارسلونا پیوست. سرپرستان بارسلونا برای این انتقال ۷۰ میلیون یورو به حساب اینتر واریز کردند. ابراهیموویچ که در حال حاضر در باشگاه پاری سن ژرمن توپ می‌زند، در ۹۰ بازی ملی برای سوئد ۴۱ گل به ثمر رسانده است.

زلاتان ابراهیموویچ

کاکا (۶۵ میلیون یورو)

در سال ۲۰۰۹ بود که رئال مادرید پیش از به خدمت گرفتن کریستیانو رونالدو، کاکا، ستاره برزیلی آ ث میلان را نیز در پی پرداخت ۶۵ میلیون یورو خرید. کاکا در همان سال به عنوان بهترین فوتبالیست اروپا انتخاب شد، اما به علت مصدومیت نتوانست در طول فصل‌های گذشته به جایگاهی ثابت در ترکیب رئال دست یابد. کاکا در آغاز فصل جدید (۲۰۱۳/۲۰۱۴) رئال را ترک گفت و بار دیگر به آث میلان پیوست.

کاکا

ادینسون کاوانی (۶۴ میلیون یورو)

باشگاه پاری سن ژرمن که در دوران اخیر از پشتیبانی سرمایه‌گذاران قطری بهره‌مند است، مبالغ هنگفتی برای خرید ستارگان جدید خرج کرده است، از جمله ادینسون کاوانی، مهاجم اروگوئه‌ای باشگاه ایتالیایی ناپل که در سال ۲۰۱۳ در ازای ۶۴ میلیون یورو به جمع پاریسی‌ها پیوست. کاوانی که در فصل گذشته (۲۰۱۲/۲۰۱۳) آقای گل لیگ ایتالیا شد، تا کنون (اوت ۲۰۱۳) ۵۴ بار با پیراهن تیم ملی اروگوئه قدم به میدان گذاشته است.

ادینسون کاوانی

رادامل فالکائو (۶۰ میلیون یورو)

از دیگر جابه‌جایی‌های پرهزینه فصل جدید در اروپا، پیوستن رادامل فالکائو، ستاره کلمبیایی آتلتیکو مادرید به باشگاه فرانسوی آ اس موناکو در ازای ۶۰ میلیون یورو بود. فالکائو که در سال‌های ۲۰۱۱ (۱۷ گل) و ۲۰۱۲ (۱۲ گل) آقای گل لیگ اروپا شده، در ۴۲ بازی ملی برای کلمبیا ۱۶ گل به ثمر رسانده است. فالکائو در سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ نیز در خدمت باشگاه صاحب‌نام پورتو بود.

رادامل فالکائو

لوئیس فیگو (۶۰ میلیون یورو)

لوئیس فیگو که یکی از اسطوره‌های فوتبال پرتغال محسوب می‌شود نیز از جمله ستارگانی است که رئال مادرید سخت در شکار او بود. سرپرستان رئال سرانجام توانستند در سال ۲۰۰۰ موافقت او را برای ترک بارسلونا و پیوستن به رئال جلب کنند و برای این انتقال ۶۰ میلیون یورو به حساب رقیب دیرینه خود واریز کردند. فیگو در ۱۶۳ بازی باشگاهی در پیراهن رئال ۳۸ گل به ثمر رساند.

لوئیز فیگو

فرناندو تورس (۵۸ میلیون یورو)

انتقال فرناندو تورس، مهاجم تیم ملی اسپانیا، از لیورپول به چلسی در ازای ۵۸ میلیون یورو پرهزینه‌ترین نقل و انتقال میان دو باشگاه لیگ برتر انگلیس محسوب می‌شود. تورس که از سال ۲۰۱۱ در خدمت چلسی است، تا کنون (اوت ۲۰۱۳) ۸۳ بازی برای این باشگاه انجام داده و ۱۵ گل نیز به ثمر رسانده است. او ۱۰۶ بار هم با پیراهن تیم ملی اسپانیا قدم به میدان گذاشته است.

فرناندو تورس

نیمار (۵۷ میلیون یورو)

در آستانه فصل جدید بود که تیم اف ث بارسلونا توانست نیمار، ستاره جوان تیم ملی فوتبال برزیل را به خدمت خود درآورد. هزینه انتقال نیمار از باشگاه برزیلی اف ث سانتوس به بارسلونا بالغ بر ۵۷ میلیون یورو بود. قرارداد این ستاره تکنیکی با بارسلونا تا سال ۲۰۱۸ میلادی اعتبار دارد و اگر باشگاهی دیگر قصد خریدن او در این مدت را داشته باشد، باید ۱۹۰ میلیون یورو به بارسلونا پرداخت کند.

نیمار

 

کد خبر 229820
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز