همشهری آنلاین: سرپرست وزارت علوم گفت: رشته های دانشگاهی باید مورد بازنگری قرار گیرد و رشته های تحصیلی و برنامه های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر توفیقی درباره لزوم تغییر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته های مختلف براساس نیاز آینده بازار کار گفت: این موضوع مسئله مهمی است به ویژه زمانی که موضوع اشتغال دانش آموختگان مطرح می شود، باید در این حوزه بازنگری صورت بگیرد و رشته های تحصیلی و برنامه های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.

سرپرست وزارت علوم، اظهار داشت: این موضوع مسئله مهمی است به ویژه زمانی که موضوع اشتغال دانش آموختگان مطرح می شود که باید در این حوزه بازنگری صورت بگیرد و رشته های تحصیلی و برنامه های درسی حداکثر انطباق را با نیازهای بازار کار داشته باشد.

وی درباره برنامه های وزارت علوم برای بومی سازی و توزیع تمامی رشته‌ها در دانشگاه‌های مختلف کشور گفت: یک سری از دانشگاه ها ماموریت محلی و دانشگاه های بزرگ تر ماموریت ملی و همچنین ماموریت های بین المللی دارند و این موضوع باید در طرح توسعه دانشگاه ها لحاظ شود.

توفیقی افزود: چیزی که مهم است اینکه هر دانشگاه در درجه اول باید پاسخگوی نیازهای محیطی خودش باشد. بنابراین انطباق باید صورت بگیرد و حال اگر شاخص های کیفیتی دانشگاهی ارتقا پیدا کرد، می تواند ماموریت های ملی و بین المللی هم ایفا کند. اما اولویت اول ما پاسخگویی دانشگاه ها به نیازهای محیطی و انجام ماموریت های محوله است.

کد خبر 229827

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز