همشهری آنلاین: هفدهم شهریورماه ۱۳۸۳ مراسم تشییع پیکر سردار شهید داود کریمی برگزار شد. در آن روز بیانیه‌های زیادی در مورد شخصیت این شهید صادر و سخنان زیادی بیان شد. ایسنا مروری دارد بر گفته‌های چند نفر از مسئولان در آن زمان.

محسن رضایی در روز تشییع پیکر سردار شهید داود کریمی گفته است: اگر بگوییم ایشان یکی از معدود پیشکسوتان جنگ بوده است، سخنی به گزاف نیست. دهه‌ اول انقلاب را تماما در جنگ و جهاد و شهادت بود.

 

سردار حسین علایی، رئیس اسبق ستاد مشترک سپاه نیز درباره‌ حاج داود کریمی گفته بود: او زندگی ساده خود را در راه اسلام و دفاع از انقلاب اسلامی و تثبیت نظام گذراند و تمام عمر خود را در جهاد و مبارزه بود. او خالص و بی‌ریا بود، ساده زیست و ساده به دیدار حق شتافت. همه او را دوست داشتند، حاج داود یک بسیجی واقعی بود.

عزت‌الله ضرغامی، رئیس سازمان صداوسیما که در مراسم تشییع سردار کریمی حضور یافته ‌بود، گفت: شهید کریمی یار صادق، صمیمی و فداکار جبهه‌ها و الگو و اسوه‌ای برجسته برای جوانان عاشق شهادت بود. جوانانی که عزت و شرف و افتخار ملی خود را با هیچ چیزی حاضر نبودند، معامله کنند.

سردار انصاری، معاون راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی در آن زمان هم گفته است: کریمی از مدافعان انقلاب بود و همیشه کسانی را که پیش ایشان می‌رفتند صادقانه به صبر و استقامت برای دفاع از ارزش‌های انقلاب دعوت می‌کرد.

کد خبر 229869
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز