همشهری آنلاین: یکی از مشاوران ارشد بشار اسد رئیس جمهوری سوریه می‌گوید تروریست‌های مرتبط با القاعده مسئول حمله شیمیایی مرگبار ماه گذشته در این کشور بوده‌اند.

بثینه شعبان

به گزارش پرس تی‌وی، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه‌ای بشار اسد ادعاهای غرب مبنی بر متهم کردن نیروهای دولتی سوریه به اجرای حمله شیمیایی ۲۱ آگوست در حومه شهر دمشق را رد کرد.

این مقام سوری گفت القاعده پشت این حمله بوده است و القاعده مسئول "کشتار مردم سوریه، تجاوز به زنان و ربودن روحانیون مسیحی بوده است."

شعبان تصریح کرد: "همان افرادی که در متروی لندن بودند و انگلیسی ها را کشتند، همان افرادی که در یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک، مردم امریکا را کشتند، آنها مانند مردم مالی هستند، همین افراد در لیبی، همین افراد در عراق و همین افراد در سوریه هستند."

وی از امریکا و متحدانش که دائما تهدیدهایی درباره بر افروختن جنگ علیه سوریه مطرح می‌کنند، خواست تا منتظر انتشار گزارش تیم بازرسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل که قرار است اواخر این ماه تکمیل شود، باشند.

شعبان با مقایسه اتهام های مطرح شده علیه سوریه درباره استفاده از تسلیحات شیمیایی و تسلیحاتی که برای توجیه جنگ در عراق استفاده شد که در نهایت دروغ بود، گفت: «آنها از همان دروغ ها و همان دروغ پردازی ها و همان ادعاها استفاده می‌کنند تا مردم و کشور ما را هدف حمله قرار دهند.»

وی همچنین خواستار آن شد که واشنگتن مدارکی را با استناد با آن اتهام هایی علیه دولت سوریه مطرح می کند، در اختیار مردم جهان قرار دهد.

لفاظی‌های جنگ طلبانه علیه سوریه بعد از این شدت گرفت که شبه نظامیان فعال در سوریه و گروه‌های مخالف دمشق در تاریخ ۲۱ آگوست ادعا کردند در پی حمله شیمیایی نیروهای دولتی در مناطق عین ترما، زملکا و جوبر بیش از یک هزار نفر کشته شدند.

دمشق قویا اتهامات را رد کرده و می‌گوید، شورشیان با هدف فراهم کردن زمینه مداخله نظامی خارجی این حمله را انجام داده‌اند.

در همین حال شماری از کشورهای غرب یاز جمله، امریکا، فرانسه و انگلیس به سرعت کمپین های جنگ علیه سوریه به راه انداخته‌اند. ‌

کمیته روابط خارجی مجلس سنای امریکا روز چهارشنبه پیش نویس حمایت از زور علیه سوریه را تصویب کرد. پیش نویس این بیانیه نیازمند تصویب هر دو مجلس، مجلس نمایندگان و مجلس سنای امریکا است تا پس از آن بتوان گفت که این صدور مجوز حمله نظامی امریکا به سوریه از سوی کنگره این کشور می‌باشد.

کد خبر 229902
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز