یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۶:۲۷
۰ نفر

المیرا صدیقی: 7 هزار نفر آمریکایی قبول کرده‌اند که پس از مرگ‌شان جسدشان پلاستیکی شود.

حتماً شما هم مثل همه افراد دنیا تصور می‌کنید که تنها راه باقی ماندن این جسم خاکی روی زمین پس از مرگ همان مومیایی شدن است. راهی که هزاران سال قبل پادشاهان مصری برای باقی ماندن جسم‌شان انجام می‌دادند و اتفاقاً همان راهی بود که باعث شد که امروزه دانشمندان بتوانند اطلاعات بسیاری از زندگی آنها به دست آورند.

 اما راه جدید نیز توسط دانشمندی به نام «هاگنز» ارائه شده است که می‌تواند بدن شما را همان طور که از دنیا رفته‌اید نگه دارد. این راه که به تازگی معرفی شده است نگهداری بدن شما در پلاستیکی بسیار مخصوص است که باعث می‌شود هیچ مشکلی در طول سالها برای بدن‌تان به وجود نیاید و در واقع گرچه شما روح‌تان زمین را ترک کرده است اما جسم‌تان می‌تواند در معرض دید عموم قرار بگیرد.

 در حال حاضر 7 هزار نفر آمریکایی قبول کرده‌اند که پس از مرگ‌شان جسدشان پلاستیکی شود. به این ترتیب جسد آنان ممکن است سالهای سال در موزه و یا حتی دانشکده‌های پزشکی در سراسر دنیا قرار بگیرد و مطالعات بسیاری پس از سالها روی او انجام بگیرد.

در این پروژه تمامی مایعات بدن جای خود را به پلاستیک مایع می‌دهند و این مایع جامد می‌شود و می‌تواند جسم را دقیقاً به همان شکل طبیعی خود نگه دارد.

این تحقیق از زمانی آغاز شد که نمایشگاه معروف «جهان بدن» توسط فردی به نام «گانتر هاگنز» افتتاح شد. در این نمایشگاه که سر و صدای زیادی نیز بر انگیخت ارگانهای واقعی بدن به صورت زنده و جداگانه در معرض نمایش گذاشته شده بودند که از نظر بسیاری افراد کاری کاملاً اشتباه بود.

در این نمایشگاه همچنین ماهیچه‌های طبیعی افراد در حالات مختلف، به عنوان مثال در حال بازی کردن با بسکتبال، به نمایش گذاشته شدند که صحنه‌های حیرت‌انگیز اما در عین حال تا حدودی ترسناک را به نمایش گذاشتند.

 اما این کار بحث‌های بسیاری را بر انگیخته است. در حالی که هاگنز 62 ساله آلمانی صاحب نمایشگاه جهان بدن ادعا می‌کند که این کارش باعث آشنایی افراد با اعضای بدن می‌شود و این ادعای وی با آمار بازدیدکنندگان نمایشگاه‌هایش اثبات می‌شود، اما افراد بسیاری با این کار مخالفند.

 از سال 1995 تاکنون که نمایشگاه جنجال برانگیز هاگنز در 35 شهر جهان به نمایش گذاشته شده است ، بیش از 22 میلیون نفر از آن دیدن کرده‌اند. بیش از 7هزار نفر هم قبول کرده‌اند که ارگانهای مختلف بدن و یا حتی تمام آن را پس از مرگ در اختیار وی قرار دهند تا در نمایشگاهش از آنها استفاده کند.

کد خبر 23001

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز