یکشنبه ۶ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: انتخابات منطقه‌ای و محلی اسپانیا روز یکشنبه 27 مه برگزار می‌شود.

به گزارش یورو نیوز، 35 نفر واجد شرایط رای دادن در انتخاباتی هستند که از سوی تحلیل گران سیاسی به منزله اولین سنجش محبوبیت دولت اسپانیا قلمداد شده است.

این انتخابات به فاصله کمتر از یکسال مانده به انتخابات عمومی برگزار می‌شود. اما دراین انتخابات که به طور جداگانه و در سیزده منطقه خود مختار از 17 منطقه اسپانیا برگزار می‌شود، مردم به انتخاب اعضای شورای شهر و شهرداران  شهر‌های سراسر اسپانیا خواهند پرداخت.

با توجه به نتایج آخرین نظر سنجی‌های انجام شده، حزب حاکم سوسیالیست با اختلاف اندکی از حزب محافظه کار مردم پیش است.

همچنین نظر سنجی‌ها حاکی از آن است که احتمال دارد اعضای حزب مردم، اصلی‌ترین حزب مخالف دولت  در انتخابات منطقه خود مختار مادرید از سوسیالیست‌ها پیش افتند.البته ادعا‌های اخیر ماریانو راخوی رهبر حزب محافظه کار مردم مبنی بر مداخله جدایی طلبان باسک در انفجار‌های 11 مارس مادرید، نظر پاره‌ای از  رای دهندگان را از این حزب برگردانده و حضور این حزب در انتخابات منطقه‌ای و محله‌ای را با دشواری‌هایی همراه ساخته است.

از سویی دیگر نیز خوسه لوییس ساپاترو نخست وزیر اسپانیا انتظار دارد، سوسیالیست‌ها در مناطقی که مردم آن به طور سنتی از این حزب حمایت می‌کنند، با آرای بسیار بالایی به پیروزی برسند.

اما در حال حاضر حزب وی باید بر سر پاره‌ای از مسائلی که باعث کاهش محبوبیت حزب شده به مبارزه بپردازد.

متهم کردن بسیاری از شهرداران شهر‌های اسپانیا به فساد مالی، افزایش قیمت مسکن و بالا رفتن نرخ مهاجرت از عمده ترین انتقاداتی است که عمدتا از سوی جریانات مخالف دولت نسبت به حزب ساپاترو مطرح می‌شود، انتقاداتی که ممکن است در انتخابات عمومی سال آینده نیز بدل به چالش بزرگی برای حزب سوسیالیست شود.

کد خبر 23011

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز