سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: بر پایه گزارش‌ها، در جریان درگیری‌های جدید بین معترضان ضد رژیم و نیروهای پلیس در شهر انتاکیه واقع در جنوب ترکیه یک جوان ۲۲ ساله کشته شده است.

ترکیه

به گزارش پرس تی وی به نقل از خبرگزاری دوغان در روز سه‌شنبه (۱۹ شهریور)، این مرد جوان به سبب برخورد یک قوطی گاز اشک آور به سرش که از سوی نیروهای امنیتی ترکیه شلیک شد، جان باخت.

تظاهرکنندگان در اعتراض به خشونت نیروهای پلیس، که در پی آن یک نوجوان ۱۴ ساله به نام برکین الوان از ماه ژوئن در کما به سر می‌برد، اجتماع کردند. الوان نیز مورد اصابت یک قوطی گاز اشک‌آور قرار گرفته بود.

این در حالی است که در تاریخ ۹ سپتامبر نیز در پی اجتماع مردمی که در آنکارا برای اعتراض به وضعیت الوان تجمع کرده بودند درگیری‌هایی شکل گرفت.

نیروهای پلیس برای متفرق ساختن جمعیت از گاز اشک‌آور و آب پر فشار استفاده کردند. معترضان نیز این اقدام آنان را با ایجاد موانع و پرتاب سنگ و کوکتل مولوتف پاسخ دادند.

نیروی پلیس ترکیه همچنین هفت سپتامبر با دانشجویانی که در اعتراض به طرح‌ بازسازی محوطه دانشگاه خود در آنکارا، پایتخت این کشور، تظاهرات کرده بودند، درگیر شد.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، حدود سه هزار درخت در محوطه دانشگاه فنی خاورمیانه در آنکارا، با اجرای این پروژه جنجال‌برانگیز، در معرض خطر نابودی قرار خواهد گرفت.

ناآرامی در ترکیه، ۳۱ می ۲۰۱۳ میلادی بعد از درگیری نیروهای پلیس با معترضان به پروژه تخریب پارک گزی آغاز شد و به تظاهرات و اعتراض‌های ضد دولتی انجامید.

معترضان ۳۱ ماه می در مخالفت با طرح دولت برای ساخت یک مرکز خرید در پارک گزی در میدان تقسیم استانبول تحصن کرده بودند.

در ناآرامی‌ها و تظاهرات ضد دولتی ترکیه تاکنون چندین نفر کشته و هزاران تن زخمی‌شده‌اند.

کد خبر 230632
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز