همشهری آنلاین: وزیر نیرو گفت: دولت به دنبال راهکاری سریع برای احیای دریاچه ارومیه است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حمید چیت چیان امروز هنگام ورود به ارومیه در فرودگاه این شهر توجه به منابع اعتباری را یکی از عوامل مهم در تسریع احیای دریاچه ارومیه عنوان کرد و گفت : امروز راهکارهایی در این خصوص ارایه شود.

وی با اشاره به بررسی راهکارهای24 گانه دولت قبلی درباره دریاچه ارومیه افزود : یکی از مهمترین مشکلات در تحقق این راهکارها، منابع لازم برای اجرای طرح ها بود که امیدواریم این مشکل برطرف شود.

چیــت چیان بــا اشاره به توجه ویژه دولت یازدهم به دریاچه ارومیه و روند بهبود وضعیت آن افزود : مذاکراتی در کارگروه احیای دریاچه ارومیه داشتیم که در ارومیه از نزدیک این مسائل را بررسی خواهیم کرد.

وزیر نیرو گفت: مدیران منطقه ای در سفر به ارومیه در خصوص دریاچه ارومیه راهکارهای خود را ارائه می کنند.

رییس سازمان محیط زیست کشور نیز که به ارومیه سفر کرده است ، گفت: همکاری بین بخشی در بهبود وضعیت دریاچه ارومیه موثر است .

معصومه ابتکار با اشاره به مشکلات دریاچه ارومیه افزود: هدف دولت از احیای دریاچه ارومیه ایجاد آرامش و رضایت در بین مردم آذربایجان و تمامی مردم ایران است که امیدواریم در سریعترین زمان این هدف تحقق یابد.

معصومه ابتکار با اشاره به اقدامات سال های گذشته برای احیای دریاچه ارومیه گفت: امیدواریم در این سفر پیگیری هایی در خصوص اقدامات انجام شده داشته باشیم تا زمینه بهبود وضعیت پارک ملی دریاچه ارومیه فراهم شود.

رییس سازمان محیط زیست کشور مسئولیت پارک ملی دریاچه ارومیه را بر عهده این سازمان دانست وگفت: همکاری بین بخشی در بهبود وضعیت این دریاچه اثر گذار است.

وی بر همکاری دستگاه های مرتبط برای بهبود وضعیت این دریاچه تاکیدکرد و گفت: دولت در نخستین جلسه به این موضوع توجه کرده و موجبات تحرک بیشتر در خصوص دریاچه ارومیه را فراهم کرده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تمامی دستگاه ها در این سفر نظرات خود را در خصوص دریاچه ارائه کنند تا این نظرات به صورت کارشناسی بررسی شود.

کد خبر 230807
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز