همشهری آنلاین: قائم مقام شورای عالی قرآن کشور با تصریح اینکه مقام معظم رهبری بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی که همان سبک زندگی قرآنی است تأکید دارند، گفت: تربیت حافظان کل قرآن کریم محکم‌ترین گام در رسیدن به زندگی قرآنی و اسلامی است.

سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه فارس، با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین جشنواره قرآنی کشور در استهبان که در آن 150 نفر از حافظان کل قرآن، فارغ‌التحفیظ شدند، گفت: تربیت حافظان کل قرآن کریم محکم‌ترین گام در رسیدن به زندگی قرآنی و اسلامی است که امیدواریم این مهم روزبه‌روز در کشور توسعه یابد.

انس با قرآن؛ نخستین گام در ترویج سبک زندگی قرآنی

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی، بر ضرورت توجه به آموزه‌های قرآنی تأکید کرد و گفت: معظم‌له بر ترویج سبک زندگی قرآنی تأکید دارند و نخستین گام جهت تحقق این نوع سبک زندگی آشنایی و انس بیشتر با قرآن کریم است.

سرابی افزود: همان‌طور که خداوند در آیه 59 سوره انعام می‌فرماید «... لاَ رَطْبٍ وَلاَ یَابِسٍ إِلاَّ فِی کِتَابٍ مُّبِینٍ؛ ... هیچ دانه‏اى در تاریکی‌هاى زمین و هیچ تر و خشکى نیست مگر اینکه در کتابى روشن [ثبت] است» همه چیز در این کتاب آسمانی وجود دارد.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور خاطرنشان کرد: از جمله مواردی که در قرآن کریم وجود دارد، راه و روش زندگی الهی و خدایی است بنابراین اگر با قرآن آشنا و مأنوس شویم و در تمام مسائل زندگی به این کتاب الهی رجوع کنیم، قطعاً قرآن کریم نیز ما را راهنمایی می‌کند و به فرموده معصومین قرآن کریم، راهنمایی است که هیچ‌گاه به انسان خیانت نمی‌کند.

تمام ارکان کشور باید در ساخت تمدن اسلامی تلاش کنند

وی با اشاره به مهم‌ترین ارکان ترویج سبک زندگی قرآنی در کشور خاطرنشان کرد: جهت ساخت یک تمدن و یک فرهنگ فراگیر باید تمام ارکان یک کشور و جامعه نقش ایفا کنند.

سرابی بر نقش مهم خانواده در ترویج این نوع سبک زندگی تأکید کرد و افزود: پدر و مادر شاید اولین کسانی هستند که باید نقش خود را در تربیت فرزندان ایفا کنند و فرزندان را از همان اوان کودکی با قرآن مأنوس کنند و سپس مدرسه و نظام فرهنگی جامعه، دولت و وزارتخانه‌هایی که کار فرهنگی انجام می‌دهند.

قائم مقام شورای عالی قرآن کشور تأکید کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و جوانان و وزارت علوم و تحقیقات باید در ترویج سبک زندگی قرآنی تلاش کنند و در واقع تمام ارکان حکومت اسلامی باید به این سمت حرکت کنند.

رسانه ملی در ترویج سبک زندگی قرآنی کوشا باشد

وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج سبک زندگی قرآنی اظهار کرد: رسانه ملی نیز باید سبک زندگی اسلامی و قرآنی را ترویج کند و اگر تمام این ارکان به وظیفه خود عمل کنند امیدوارم هستیم که تمدن اسلامی و قرآنی شکل بگیرد.

سرابی در پاسخ به اینکه آیا اقداماتی که تاکنون در زمینه ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی صورت گرفته، کافی است، تصریح کرد: در دهه اخیر فعالیت‌ها و اقدامات بسیار خوبی در توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی صورت گرفته اما به هر حال به‌دلیل اینکه سال‌ها در دوران طاغوت و پادشاهان و کسانی‌که حکومت دینی و اسلامی نبوده عقب‌ماندگی از ارزش‌های دینی و قرآنی داشتیم بنابراین باید تلاش ما مضاعف و چند برابری باشد که بتوانیم آن عقب‌ماندگی چند صدسالگی را طی مدت کوتاهی جبران کنیم.

کد خبر 231083

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز