گروه اجتماعی: طرح توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات به صورت آزمایشی در برخی از دبیرستان‌‌های کشور از سال تحصیلی آینده اجرا می‌شود.

براساس این گزارش 24 دبیرستان دولتی در استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، شهرستان‌های استان تهران، خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، زنجان، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان و هرمزگان برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده است.  

این طرح در دبیرستان‌های یک نوبته که امکان ارائه خدمات آموزشی فوق برنامه یا ارائه آموزش‌های مورد نیاز در نوبت عصر آن امکان‌پذیر باشد، اجرا خواهد شد.

همچنین دبیرستان‌های مجری طرح علاوه بر دارا بودن فضاهای آموزشی مناسب،  باید دارای سالن چندمنظوره، کتابخانه، یک یا 2 کارگاه کامپیوتر، حداقل 3 اتاق درس و یک آزمایشگاه با فضای مناسب برای تجهیز ویدئو پروژکتور، پرده نمایش، تابلو الکترونیک، کامپیوتر، چاپگرو اسکنر برای آموزش الکترونیک به دانش آموزان، یک اتاق مجزا برای طراحی و تولید محتوای آموزش الکترونیک برای استفاده دبیران باشد.

مدیران این مدارس نیز علاوه بر شرایط عمومی احراز، باید افرادی توانمند و علاقه‌مند به فناوری اطلاعات و ارتباطات و مسلط به مهارت‌های اولیه این حوزه باشند.

بنابراین گزارش  سازمان آموزش و پرورش استان‌ها موظف هستند تا دبیرستان‌های این طرح را به امکانات سخت افزاری و نرم افزاری شامل رایانه، چاپگر و شبکه داخلی LAN و تابلو الکترونیک برای هر کارگاه کامپیوتر به ازای هر اتاق درس و آزمایشگاه  و... مجهز کنند.

 در این طرح به سازمان‌های آموزش و پرورش استان‌ها توصیه شده به منظور اطمینان از رشد همه جانبه استعدادها و قابلیت‌های دانش آموزان ترکیبی از روش‌های یادگیری (تلفیق آموزش غیرالکترونیک و الکترونیک) با رویکرد دانش‌آموز محور بکار گرفته شود.


اجرای طرح حداقل در 3 کلاس پایه دوم و در هر کلاس حداقل 3 درس آغاز می شود و به تدریج در سال‌های آینده سایر پایه‌های تحصیلی و دروس را در بر می گیرد.
ضوابط و شرایط ثبت نام و سایر مقررات آموزشی، اداری و مالی این گونه مدارس همانند دبیرستان‌های عادی دوره متوسطه خواهد بود.

کد خبر 23234

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز