آبادان: به‌رغم گذشت ۲۵سال از پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، هنوز هم کمبودها، نارسایی‌ها و کاستی‌های فراوانی در شهر چوئبده وجود دارد که جا خوش کرده و قصد رخت بر بستن ندارند.

 دروازه فتح فاو در محاصره مشکلات شهر شدن

 به گزارش مهر، شهر چوئبده که در 35کیلومتری جنوب شرق آبادان واقع شده است به‌رغم تبدیل آن از بخش به شهر در 2سال گذشته، هنوز سودای شهر شدن در سر ندارد زیرا امکاناتش در قد و قواره یک روستا هم نیست چه رسد به شهر!

چوئبده دروازه فتح فاو

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده درخصوص مشکلات این شهر گفت: چوئبده دروازه شکست حصر آبادان و فتح فاو است. سید عماد موسوی افزود: این سخن را تمام رزمندگان در آن زمان می‌گویند، زمانی که شهر آبادان در محاصره دشمن قرار داشت؛ تأمین مهمات، مواد غذایی، دارو و کمک‌های اولیه مورد نیاز رزمندگان از طریق لنج‌های موجود در چوئبده و از طریق راه آبی ماهشهر انجام می‌شد. وی اظهار کرد: با احداث بیمارستان فاطمه زهرا(س) و پایگاه هوانیروز در چوئبده، خدمات درمانی، بستری و درمان مجروحان و نشست و برخاست بالگردها و هواپیماهای حاضر از این شهر شکل می‌گرفت.

نبود و قطعی مکرر آب و برق

رئیس شورای اسلامی شهر چوئبده گفت: با گذشت 25سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز این شهر از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات و تجهیزات بی‌بهره است. موسوی افزود: فرسوده بودن شبکه آب و عدم‌بهسازی و بازسازی آن باعث شده تا اغلب ساعات شبانه‌روز فاقد آب شرب باشیم. وی اظهار کرد: در برخی از مناطق شهر همچون ابوزعلان و غافلی مردم آب شرب مورد نیازشان را از تانکرهای آب تعبیه شده تأمین می‌کنند. موسوی تصریح کرد: کارهایی درخصوص بهبود وضعیت شهر در بخش‌های آب و برق صورت گرفته اما چندان کافی و چشمگیر نبوده و اغلب کارها به‌صورت موردی بوده است.

شهرداری و شورای شهر ساختمان ندارند

شهردار چوئبده نیز گفت: متأسفانه شهرداری و شورای شهر جای مشخص و ساختمانی برای استقرار، پیگیری و انجام وظایف محوله ندارند. امین مرادی افزود: در زمان حاضر شهرداری چوئبده در خانه اجاره‌ای 5ساله به انجام کارها می‌پردازد.
وی اظهار کرد: ما در شهر چوئبده از امکانات حداقلی هم بی‌بهره‌ایم و این مسئله جز یاس و دلسردی برای مردم از باب خدمات ادارات دولتی و بروز مشکلات هنگام انجام امور محوله چیزی به همراه ندارد. مرادی تصریح کرد: مردم چوئبده وضعیت فعلی را با توجه به یدک‌کشیدن عنوان «شهر» قبول ندارند و دائم می‌گویند «ای کاش برگردیم به روزهای قبل زیرا شهر باید با روستا تفاوت داشته باشد».

مهار آتش به شیوه سنتی

شهردار چوئبده گفت: این شهر فاقد ماشین آتش‌نشانی است، بنابراین هنگام بروز حادثه آتش‌سوزی از سازمان آتش‌نشانی آبادان کمک می‌گیریم یا به‌طور سنتی اقدام به خاموش کردن آتش می‌کنیم. مرادی افزود: باتوجه به فاصله 35کیلومتری شهر چوئبده تا آبادان درصورت بروز حادثه آتش‌‌سوزی در چوئبده ممکن است تا رسیدن نیروهای آتش‌نشانی شاهد بروز یک فاجعه باشیم.

وی اظهار کرد: برای گرفتن یک خودروی آتش‌نشانی اقدام کرده و پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم اما هنوز مشخص نیست که چه وقت آن را به ما تحویل می‌دهند، پیگیری‌ها برای دریافت یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی تاکنون به نتیجه نرسیده است.

بازسازی شبکه برق

شهردار چوئبده گفت: شبکه برق این شهر نیز نیاز به اصلاح، بازسازی و بهسازی دارد. مرادی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در شهر چوئبده وجود دارد روشنایی مسیرها و خیابان‌های این شهر است. وی اظهار کرد: در این راستا از مسئولان برق خواسته شد تا درخصوص ایجاد روشنایی ورودی و خیابان‌های اصلی شهر اقدامات لازم را انجام دهند. شهردار چوئبده تصریح کرد: قطعی مکرر برق حاصل فرسودگی و عدم‌اصلاح شبکه است که با توجه به گرمای بسیار بالای این مناطق می‌طلبد که در این زمینه اقدامات جدی تری انجام شود.

مردم حوصله به خرج دهند

شهردار چوئبده یادآور شد: رایزنی‌های زیادی به‌منظور رفع مشکلات موجود در منطقه با مسئولان امر انجام شده که متأسفانه هنوز نتیجه مطلوب در این زمینه حاصل نشده است. مرادی گفت: مردم چوئبده تاکنون همکاری مطلوبی با مسئولان داشته‌اند و امید می‌رود با صبر و حوصله تا رفع تمام مشکلات منطقه مسئولان را همراهی کنند.

مشکلات را به نمایندگان انتقال دهید

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: پیگیر دریافت اعتبارات ویژه‌ای برای شهر چوئبده هستیم. جواد سعدون‌زاده با بیان اینکه چوئبده بیش از پیش نیازمند حمایت مسئولان است، افزود: به نمایندگی از طرف 2نماینده دیگر در جهت کمک، پیگیری امور و رفع مشکلات از طریق وزارتخانه‌ها اعلام آمادگی و همکاری می‌کنم. وی از مسئولان شهر چوئبده خواست تا مشکلات شهر را به جهت اطلاع‌رسانی به نمایندگان برای دنبال کردن کارها به‌منظور دریافت اعتبارات، به دقت ارزیابی و بررسی کنند.

کد خبر 232774

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز