کارشناسان حیات‌ وحش نسبت به رکورددار شدن آفریقای جنوبی در کشتار کرگدن‌هایی که به‌دست قاچاقچیان شاخ کرگدن کشته شده‌اند، هشدار دادند.

کرگدن

افزایش بی‌سابقه شکار کرگدن‌ها در آفریقای جنوبی نگرانی‌ها را نسبت به کاهش جمعیت این جانور در کشوری که تقریبا زیستگاه اصلی کرگدن‌های تمام آفریقاست، افزایش داده است. به گزارش ایسنا به نقل از رویترز تا پایان‌ماه سپتامبر سال‌جاری میلادی 704 راس کرگدن توسط شکارچیان غیرقانونی در آفریقای جنوبی کشته شده‌اند که این آمار رکورد سال2012 میلادی که 668 راس اعلام شده بود را پشت‌سر گذاشت. براساس این گزارش درصورتی که این روند ادامه یابد در سال2014 میلادی، بیش از 1000کرگدن توسط شکارچیان کشته می‌شوند.

اداره امور محیط‌زیست آفریقای جنوبی اعلام کرد: کشتارها جمعیت کرگدن‌ها را به‌شدت کاهش داده و ظرف یک دهه، نسل کرگدن‌های وحشی منقرض خواهد شد. هم‌اکنون مهم‌ترین مسئله‌ای که جمعیت حدودا 22هزار رأسی کرگدن‌های آفریقا را تهدید می‌کند، شکارچیانی هستند که سعی دارند از شاخ‌های باارزش این حیوانات در بازار سیاه درآمد کسب کنند. این شاخ‌ها حتی گران‌تر از طلا، خرید و فروش می‌شوند. بسیاری از این شکارچیان غیرمجاز از کشور همسایه آفریقا یعنی موزامبیک به این کشور می‌آیند و شاخ‌های کرگدن‌ها را به شکل‌های غیرقانونی می‌فروشند که مسئولیت اصلی آنها تأمین بازار رو به رشد شاخ کرگدن در جنوب شرق آسیاست.

کد خبر 233709

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز