به گزارش رسانههای اجتماعی به نقل از بیبی سی،سرویس به اشتراکگذاری عکس اینستاگرام که از سال ۲۰۰۹ تاکنون روش درآمدی نداشت، قرار است به زودی اولین روش درآمدی خود را در قالب تبلیغات برای کاربران آمریکایی در استریم عکسهای آنان در وبسایت خود فعال کند.
کوین سیستورم از بنیانگذاران اینستاگرام میگوید: « ما باید ایدههای بزرگ برای آینده داشته باشیم و بخشی از آن در حال اتفاق افتادن است و آن ساختن اینستاگرام به یک کسبوکار پایدار است.»
تبلیغات در ماههای آینده برای تعداد انگشت شماری از شرکتها فعال خواهد شد.
این در حالی است که اینستاگرام چندی پیش به ارزش یک میلیارد دلار توسط فیسبوک خریداری شد در حالی که به هیچوجه سودآور نبود.
اینستاگرام در حال حاضر بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر دارد و بسیار برای مصرفکنندگان جذاب و مورد علاقه است. اما برخی از تحلیلگران معتقدند که چطور اینستاگرام میتواند برای عکاسان به یک مدل کسبوکار باشد!
تلاشهایی نیز برای کسب درآمد از طریق عکسهای کاربران توسط اینستاگرام قبلا انجام شد که با واکنش منفی و تند کاربران و تحلیلگران مواجه شد به طوری که اینستاگرام دراین باره توضیحات رسمی و شفاف ارائه کرد.