برای جلوگیری از این روند آییننامه خدمات پسازفروش تدوین شده است. رئیس اتحادیه فن آوران رایانه با اعلام این خبر به ایسنا گفت: آییننامه خدمات پسازفروش در اتحادیه تهیه شده و بهزودی به سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان برای تأیید نهایی ارسال خواهد شد.
مهدی میرمهدی تصریح کرد: در حال حاضر کیفیت خدمات، مکان انجام خدمات و پرسنل فنی شرکت ارائه خدمات پس از فروش بهطور دقیق مشخص نیست که بهطور کل میتوان گفت 90درصد شرکتهای خدمات پس از فروش تعهدی به خدمات خود مبنی بر کالای عرضه شده ندارند. او با اشاره به اینکه احتمال میرود تا پایانماه آینده این آییننامه اجرایی شود، ادامه داد: با اجرای این آییننامه گارانتیها در 3 درجه کیفی طلایی، نقرهای و برنزی بهصورت یک شکل عرضه خواهد شد. میرمهدی یادآور شد: گارانتیها از این پس روی گارانتیهای یکشکل، لوگوی اتحادیه، لوگوی سازمان حمایت و سریال مجزای خدمات پس از فروش درج خواهد شد.