شنبه ۱۲ خرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: اولین مرحله از تبادل زندانیان با گروگان های گروه فارک در کلمبیا آغاز شد.

به نوشته ال موندو، دولت کلمبیا 110 نفر از زندانیان عضو گروه فارک (نیرو‌های مسلح انقلابی) را از زندان‌های مختلف در کلمبیا به زندانی در منطقه چیکینکرا در 140 کیلومتری بوگوتا، پایتخت انتقال داد.

گزارش شده که این اقدام دولت کلمبیا در راستای اولین مرحله تبادل این زندانیان با گروگان‌های در چنگ گروه فارک انجام گرفته است.

الوارو اوریبه رییس جمهوری کلمبیا تصمیم گرفته است این زندانیان را به زودی آزاد کند.دولت کلمبیا در واقع  با این اقدام قصد دارد گروه فارک را به اقدام متقابل و آزادسازی تمام گروگان‌های در چنگ این گروه وادارد.

مسئولان  انتقال این زندانیان اعلام کردند:اولین مرحله از انتقال زندانیان گروه فارک به زندان منطقه چیکینکرا روز جمعه انجام گرفت.در میان این زندانیان 18 زن  به همراه یک دختر بچه دوساله که در زندان متولد شده است نیز مشاهده می‌شوند.

فرایند انتقال روز شنبه 12 خرداد(2ژوئن) نیز ادامه خواهد یافت.ادواردو مورالس ژنرال بازنشسته‌ایی که ریاست موسسه ندامتگاه‌ها و زندان‌های کلمبیا را به عهده دارد در این باره گقت: قرار تعداد زندانیان مورد تبادل را 200 نفر برسانیم.به منظور آغاز فرایند آزاد سازی زندانیان فارک، این زندانیان در زندان چیکینکرا در 140 کیلومتری بوگوتا متمرکز خواهند شد.

دولت کلمبیا انتظار دارد در قبال آزادسازی قریب به 200 نفر از  اعضای گروه فارک این گروه نیز دست به عمل متقابل زده و 56 نفر از گروگان‌های دربند خود را آزاد کند.

اینگرید بتانکور تبعه کلمبیا- فرانسه که پیشتر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا بوده نیز در زمره گروگان‌های گروه فارک قرار دارد.اعضای فارک در سال 2002 بتانکور ر اربوده بودند.

کد خبر 23479

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز