همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و گفت: تماشاگرنماها پس از پایان مسابقه فوتبال پیروزی - سپاهان در استودیوم آزادی با آسیب رساندن به 333 دستگاه اتوبوس بیش از 190 میلیون تومان خسارت به شرکت واحد تحمیل کردند.

به گزارش ایسنا حسین بیژنی که به منظور اعلام خسارتها و اعتراض نسبت به این روند نشست خبری ترتیب داده بود، ادامه داد: میزان خسارتها از سوی تماشاگرنماها به اتوبوسهای شرکت واحد روند صعودی دارد؛ بطوریکه این خسارت سال 84، 120 میلیون تومان، سال 85، 138 میلیون تومان و امسال بیش از 190 میلیون تومان بوده است؛ این در حالیست که هنوز اقدامات پیشگیری از سوی مسؤولان مربوطه انجام نشده است.

وی با بیان این که کلیه صندلی، سقف، شیشه و بدنه 333 دستگاه اتوبوس دچار صدمه شده‌اند، افزود: هیچ یک ازمسؤولان این خسارتها را نپذیرفته‌اند و شرکت واحد همچون گذشته مجبور به تأمین اعتبار جهت تعمیر این اتوبوسهاست؛ درحالیکه اعتبار اضافی در اختیار ندارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با تأکید بر این که فدراسیون فوتبال، سازمان تربیت بدنی، باشگاهها، شورای تأمین استان، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید به صورت منطقی و قانونی نسبت به حل این مشکل چاره‌ای بیندیشند، ضمن مطالبه خسارتهای وارده شده به شرکت واحد از دستگاههای مسئول خاطر نشان کرد: در صورتی که مسوولان مربوطه نسبت به این مساله چاره اندیشی نکنند و خسارتهای شرکت واحد را نپردازند از این پس در ارائه خدمات به تماشاگران فوتبال تجدید نظر می‌کنیم و احتمال عدم ارائه خدمات وجود دارد و این اقدام اصلا به نفع شهروندان نیست.

وی گفت: هر دستگاه اتوبوس روزانه 700 مسافر را جابجا می‌کند که هم اکنون 333 دستگاه اتوبوس متوقف شده و با لحاظ توقف 4 روز این اتوبوسها بابت تعمیر 233 هزار نفر از مسافران بر زمین می‌مانند.

به گفته بیژنی از سال 74 تا 85 حدود 700 میلیون تومان خسارت به شرکت واحد از سوی تماشاگرنماها وارد شده که از این میزان فقط حدود 50 میلیون تومان توسط یکی از دستگاههای مسؤول به شرکت واحد پرداخت شده است.

وی افزود: تماشاگرنماها علاوه بر آسیب رساندن به اتوبوسها اقدام به ارعاب، تهدید و کتک زدن راننده‌های اتوبوس کرده‌اند و برخی از رانندگان مجروح شده‌اند.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه ادامه داد: یکی از رانندگان به همراه فرزندش کتک خورده و حتی راننده‌ای از سوی تماشاگرنماها تهدید شده که اگر آنها را به مسیر دلخواهشان نبرد، اتوبوس را به همراه راننده آتش می‌زنند.

وی گفت: مدیران مناطق شرکت واحد نیز که برای نجات رانندگان و اتوبوسها در محدوده استودیوم آزادی حضور داشتند بعضا کتک خورده و در آن میان گرفتار شدند.

بیژنی با بیان این که بنده نیز در محل حضور داشتم اظهار داشت: خیابانهای اطراف آزادی مملو از خرده شیشه‌های اتوبوس بود و اتومبیلها از روی حدود 10 متر شیشه خرده عبور می‌کردند.

به گزارش ایسنا وی با انتقاد از مسئولین مربوطه در عدم پیگیری نسبت به حل این مشکل، گفت: با این روند و خسارتها چگونه می‌توان اتوبوسها را افزایش داده و حمل و نقل عمومی را تقویت کرد؟

کد خبر 23491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز