گروه ادب و هنر: حاشیه‌های فیلم «لاله» تمامی ندارد. بعد از افشاگری‌های علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده اولیه فیلم لاله درباره پول‌هایی که به اسی نیک‌نژاد داده و سکوت آقای کارگردان، نوبت به رئیس سازمان سینمایی کشور رسید تا از احتمال بایگانی شدن این پروژه چند میلیاردی سخن بگوید.

ایوبی

پروژه‌ای که از همان ابتدای تولید با مخالفت‌های گسترده‌ای روبه‌رو بود و مشخص نیست چرا جواد شمقدری اجازه داده فیلمی به این پرمسئله‌ای در چنین بستری تولید شود. از قراردادی که قرارداد ترکمنچای را تداعی می‌کند و براساس صحبت‌های طباطبایی‌نژاد مدیرعامل تازه مرکز گسترش ظاهرا این مرکز فقط وظیفه‌اش تأمین بودجه بوده و حق مالکیت فیلم را نیز ندارد تا چه رسد به 1/5میلیاردی که به تهیه‌کننده اولیه واگذار شده بدون اینکه حتی یک پلان هم فیلمبرداری شده باشد. حالا هم که علیرضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سابق فیلم لاله اسنادی را در اختیار خبرگزاری ایسنا گذاشته که برمبنای آن اسی نیک‌نژاد زیر سؤال رفته است. فعلا معلوم نیست که حق با چه کسی است و شاید هم همه در این داستان مقصرند! هر روزی که می‌گذرد داستان فیلم لاله پیچیده‌تر و عجیب‌تر می‌شود و فیلم محبوب و مورد حمایت دولت دهم حالا تبدیل به پروژه نحس و مغضوب دولت یازدهم شده است. رئیس‌سازمان سینمایی‌کشور درباره پروژه لاله اظهار کرد: این فیلم بسیار مناقشه‌برانگیز بود و سینماگران و کمیسیون فرهنگی مجلس با ساخت آن مخالف بودند و باید تلاش کنیم لاله‌های اینگونه در سینمای کشور نروید و با شفافیت و مشورت کاری کنیم، حتی اگر پروژه‌هایی هم خوب باشند اگر باعث ناراحتی اهالی سینما می‌شوند، تکرار نشوند.

ایوبی درباره شفاف‌سازی قراردادهای گذشته خاطرنشان کرد: از من توقع افشاگری و رجوع به گذشته نداشته باشید اما مواردی که باید پیگیری شود و گذشته‌ای که آثارش در امروز ادامه دارد به‌طور طبیعی باید بررسی شود و بودجه‌هایی که لازم است مراجع نظارتی پیگیری کنند اما بدون هیاهو و سروصدا و بدون اتهام ناشایست به مدیران قبلی. باز تأکید می‌کنم از من انتظار هیاهو، جار و جنجال و اتهام به گذشته را نداشته باشید. رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤالی درباره حضور میرزاخانی در انجمن سینمای جوانان گفت: از ایشان بابت زحماتشان تشکر می‌کنم و معتقدم جشنواره خوب و کم‌هزینه‌ای برگزار کرده‌اند.

وی که در حاشیه جشنواره فیلم‌کوتاه صحبت می‌کرد، در پاسخ به تأکید خبرنگار دیگری درباره مشخص‌کردن وضعیت مدیریت انجمن سینمای جوانان و فارابی اظهار کرد: هنوز دیر‌نشده و انجمن کارش را انجام می‌دهد، برای فارابی هم به‌زودی تصمیم‌گیری می‌شود. وی جشنواره فجر امسال را بسیار خوب و با نشاط دانست و گفت: امید زیادی به این جشنواره داریم و همه شرایط برپایی یک جشنواره خوب فراهم است. حجت‌الله ایوبی تأکید کرد: بارها گفته‌ایم که یک نظام جمهوری اسلامی و یک خانه سینما ، و با توجه به بازگشایی خانه سینما، عملا نمایندگان معرفی‌شده از سوی خانه سینما در شورای پروانه ساخت حضور خواهند داشت. به گزارش ایسنا، رئیس سازمان سینمایی در جدیدترین اظهارنظرش درباره معرفی 4نماینده برای حضور در شورای پروانه ساخت، اظهار کرد: برای هر 4 نام احترام ویژه‌ای قائل هستم و حتی در لیستی که برای کمک در جاهای مختلف دارم نام این 4 عزیز هست اما براساس قانون برای حضور در شورای پروانه ساخت، خانه سینما می‌تواند 2 نماینده معرفی کند که به وظیفه‌اش عمل کرده است.

کد خبر 235937

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز