همشهری آنلاین: تیم ملی جوجیتسوی ایران یک مدال طلا توسر مجتبی اکبری و یک نقره توسط محسن حمیدی کسب کرد.

Jujitsu

محسن حمیدی، نماینده وزن ۹۴- کشورمان در اولین دیدار به مصاف آری یاس ماکسیمو از کشور شیلی رفت و پس از مغلوب ساختن وی در مقابل کرول زوسکا از لهستان قرار گرفت و با پیروزی مقتدرانه به مصاف چارکین للیا از روسیه رفت که در این دیدار ناکام ماند، اما به مرحله جداول چهار نفره راه یافت. هر چند این ملی‌پوش کشورمان در رویارویی با حریف روس خود دچار آسیب‌دیدگی شدید از ناحیه ترقوه شد، اما در جدول نهایی نیز خوش درخشید.

حمیدی با برد له بنجامین از کشور اسلوونی، برای کسب مدال طلا می‌بایست با همان آسیب جدی دوباره مقابل چارکین للیا که از مصدومیت او مطلع بود قرار می‌گرفت.

او بازی فینال را به حریف روسی واگذار کرد تا در اولین روز یک مدال نقره برای تیم ایران ثبت شود.

اما در روز دوم پیکارها، مجتبی اکبری در وزن 94+ توانست مدال طلای این رقابت‌ها را به نام خود ثبت نماید.

اکبری در ابتدای این رویداد به مصاف استپان گوزری از آرژانتین رفت و با پیروزی بر او، این حریف لهستانی او، سوکزواک بود که در بازی دوم مقابل دلاور مرد جوجیتسوی ایران سر تعظیم فرود آورد. در ادامه راه اولیتین لنزوری از کلمبیا نیز مغلوب مجتبی اکبری شد تا او در مقابل الکساندر فورمنگ فرانسوی قرار گیرد و با اقتدار او را نیز مغلوب توان فنی خود کند.

اما در بازی فینال جدال برای کسب گردن‌آویز طلا با میخایل سمیرونف روسی بسیار جذاب بود. اکبری توانست از این آزمون نیز سربلند بیرون آید و ثابت کند شایسته مدال طلای المپیک هنرهای رزمی است.

دیگر ملی‌پوش کشورمان، مسعود جلیلوند با اعتراض نسبت به قضاوت داوران در بازی‌اش با حریف فرانسوی، بازی‌ها را ترک گفت.

 

کد خبر 236318
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز