همشهری‌آنلاین: روابط عمومی در سازمان‌ها نیاز به باز تعریف و بازبینی دوباره دارد و یکبار دیگر باید تعریف شود چرا که در دنیا جایگاه روابط عمومی کاملا مشخص است ولی در ایران هنوز مشخص نیست.

مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران

به گزارش کاوشگران روابط عمومی، مهندس سید حسین هاشمی استاندار تهران با حضور در مراسم اختتامیه نهمین سمپوزیوم بین‌المللی روابط عمومی ایران (اول آبان ماه) با اشاره به جایگاه و وضعیت روابط عمومی در ایران گفت: در دنیا هر بخش کوچک حتی پروژه‌های عمرانی نیز بخشی به نام روابط عمومی دارند و کلیدی ترین بخش سازمان ها در آنجا روابط عمومی است و اطلاعات کامل سازمان توسط روابط عمومی به مشتریان و مقام‌های مسوول داده می‌شود تا اطلاع رسانی شود ولی در ایران این طور نیست.

هاشمی افزود: متاسفانه در ایران به روابط عمومی‌ها جزیی‌ترین امور که تهیه بروشور، عکس، خبر و بنر و پوستر داده می شود در صورتی که جایگاه روابط عمومی خیلی بیشتر از این موارد است و وظایف مهم تری را دارد، لذا باید مشخص شود جایگاه روابط عمومی در سازمان‌ها کجاست چرا که هنوز با کشورهای پیشرفته در این زمینه فاصله زیادی داریم.

او شغل روابط عمومی در کشورهای پیشرفته را برترین دانست و گفت: روابط عمومی ها در ایران هنوز ثبات کاری ندارد و به جایگاه شان اهمیت داده نمی شود و مدیران سازمان ها هم نمی دانند که جایگاه روابط عمومی کجاست و چقدر مهم است و می تواند در افکار عمومی نقش مهمی را ایفا کند.

استاندار تهران خواستار نگاه جدی به جایگاه روابط عمومی توسط روسای سازمان شد و بیان داشت: تجربه ثابت کرده است در مواردی که به روابط عمومی ها بها داده شده معجزه کرده اند، لذا اگر به روابط عمومی ها در دستگاه ها، سازمان ها و بخش های دولتی و غیر دولتی میدان داده شود روابط عمومی می تواند اهرم و تکیه گاه محکمی برای مدیریت سازمان شود، لذا لازم است که در روابط عمومی یک بازنگری صورت گیرد تا بهره وری روابط عمومی ها و در نتیجه سازمان بالاتر برود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت پژوهش و نظر سنجی توسط روابط عمومی ها در سازمان ها گفت: هنوز روابط عمومی های ما نمی توانند یک آمار قابل توجه و قابل قبول ارایه کنند، در صورتی که اگر این آمار و اطلاعات و نتایح نظرسنجی توسط روابط عمومی ها به درستی تهیه شود مدیران هم بهتر می توانند بر اساس این اطلاعات برای سازمان تصمیم گیری کنند.

هاشمی به موضوع نهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی که روابط عمومی هوشمند بود، اشاره کرد و آن را امری مهم خواند و گفت: در دولت الکترونیک که قرار است ایجاد شود چاره ای جز روابط عمومی هوشمند نداریم و روابط عمومی ها باید همگام با تکنولوژی هوشمند شوند و عمل نمایند.

وی در پایان از برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این سمپوزیوم درخواست کرد تا از این نشست پیشنهادهای عملی استخراج و نتایح آن به دستگاه ها و مسوولان ارایه دهند تا از این تجربیات و اطلاعات استفاده شود.

کد خبر 236385
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز