همشهری آنلاین: مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به آخرین مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ۹۲، از ایجاد ۱۴ رشته محل جدید در مرحله تکمیل ظرفیت این دوره از آزمون دکتری خبر داد و گفت: ۲۴ ظرفیت جدید به ظرفیت این مرحله اضافه شد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مهلت ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری ساعت 24 فردا دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org پایان می‌یابد، گفت: داوطلبانی که انتخاب رشته کرده‌اند، تا ساعت 24 روز دوشنبه ششم آبان ماه می‌توانند نسبت به ویرایش اطلاعات خود با توجه به اصلاحیه جدید اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با ایجاد رشته محل‌های جدید 24 ظرفیت به 1686 ظرفیت در مرحله تکمیل ظرفیت آزمون دکتری 92 اضافه شد، تصریح کرد: در این مرحله 1710 نفر پذیرفته می‌شوند.

وی افزود: البته کدرشته محل 1776- فقه و مبانی حقوق اسلامی از رشته امتحانی مجموعه الهیات (کد 2139) مربوط به دوره روزانه دانشگاه فردوسی مشهد و کد رشته محل 9330- سلولی و مولکولی از رشته امتحانی زیست شناسی علوم سلولی و مولکولی (کد 2226) مربوط به دوره روزانه دانشگاه شیراز از ردیف رشته‌های مرحله تکمیل ظرفیت این آزمون حذف شده‌اند و به عبارت دیگر پذیرش دانشجو در این کد محل انجام نمی‌شود.

توکلی با اشاره به ایجاد 14 رشته‌ محل جدید در مرحله تکمیل ظرفیت، گفت: از این تعداد هفت رشته محل در دوره روزانه، پنج رشته محل در دوره شبانه و یک رشته محل در پردیس خودگردان و یک رشته محل در دانشگاه پیام نور است.

کد خبر 236470

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز