گروه ادب و هنر: بیست‌ویکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، قرار است از ۲۵آبان تا ۲آذر‌ماه در سراسر کشور برگزار ‌شود.

برگزارکنندگان این دوره از هفته کتاب اعلام کرده‌اند در این دوره در سیاستگذاری‌های خود تلاش خواهند کرد بیشتر فعالیت‌های خود را به استان‌ها معطوف کنند، تا هفته کتاب در همه استان‌ها با وضعیتی یکسان برگزار شود و استان‌هایی که کمتر برخوردار هستند با فعالیت‌های هفته کتاب و موضوعات آن آشنا شوند و بتوانند از این سرانه فرهنگی بهره ببرند. چنانچه سیدعلی صالحی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در مراسم افتتاحیه پانزدهمین نمایشگاه کتاب ناشران ایران، با بیان اینکه تا به امروز حدود 230نمایشگاه استانی کتاب در سطح کشور برگزار شده است، توضیح داد: یکی از اهداف جدی که در بحث نمایشگاه‌های استانی کتاب مطرح بوده و کمابیش توفیقاتی نیز در این زمینه حاصل شده، توسعه تدوین کتاب و گسترش بازار توزیع آن است.

او اضافه کرد: هدف دوم، رونق کتاب و کتابخوانی، گسترش این فرهنگ و به‌وجود آوردن فرصت تعامل بین 5 ضلع حوزه‌های کتاب یعنی مؤلفان، ناشران، هنرمندان تدوینگر کتاب، ‌صنعت چاپ و عوامل دولتی و عمومی است. معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه نمایشگاه‌های استانی کتاب بهتر از سایر مقوله‌ها می‌توانند فرصت تعامل میان این 5 ضلع را به‌وجود بیاورند، افزود: این نمایشگاه‌ها امکان ارتباط بین مولد در مقوله کتاب و مخاطب را فراهم می‌کنند؛ به‌عبارت دیگر تولیدکننده‌های کتاب از این نمایشگاه‌ها امکان ارتباط با آحاد مخاطبان را پیدا می‌کنند. به گفته صالحی این رویداد بزرگ که با همه ظرفیت تحقق یافته است، باید به سمت اهداف بزرگ خود حرکت کرده و مانند بسیاری از اقدامات دیگر در روند روزمرگی زمینگیر نشود.

کد خبر 236611

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز