پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۱۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: درپی وقوع توفان حاره ای گونو در سواحل سیستان و بلوچستان بارندگی شدید در برخی مناطق این استان آغاز و باعث طغیان رودخانه های فصلی شده است

 فرماندار شهرستان سرباز گفت:در پی این بارندگی که هم اکنون نیز ادامه دارد آب رودخانه‌های این منطقه به نحو بی سابقه ای افزایش یافته و پل بزرگ جکیگور متصل کننده ایرانشهر و سرباز به‌چابهاردر معرض تخریب است.

میهنی افزود: طغیان رودخانه ها همچنین باعث بسته شدن محورهای مواصلاتی روستایی و شهری این شهرستان شده و در خطوط ارتباطی‌تلفن و برق اختلال ایجاد کرده است.

از نیکشهر هم گزارش می‌رسد براثر تغییرات جوی ناشی از توفان حاره‌ای گونو دیشب و امروز بیش از 110 میلیمتر باران در این شهرستان باریده و باعث طغیان رودخانه های کشیک،کنگ و کاجو شده است.

طغیان رودخانه‌ها؛ مسیرهای شهری و روستایی این شهرستان را مسدود کرده و به برخی منازل مسکونی روستایی، ابنیه راهها و زمین‌های کشاورزی خسارت وارد کرده است.

از بنادر ساحلی چابهار و کنارک هم خبر میرسد در پی بارندگی‌های شدید در این منطقه تعدادی از روستاها درمعرض سیل و آب گرفتگی قرار گرفته است.

بخشدار دلگان شهرستان ایرانشهر هم گفت: بارندگی شدید دیشب و امروز باعث بروز خساراتی در برخی روستاهای این بخش شده که با اعزام تیمهای امدادی به این روستاها امدادرسانی آغاز شده است.

تغییرات جوی بارندگی‌های اخیر و طغیان رودخانه‌ها خوشبختانه تاکنون تلفات جانی نداشته است اما به برخی از منازل مسکونی روستایی و تاسیسات آب، برق، راه و زمین‌های کشاورزی آسیب وارد کرده و برخی محورهای مواصلاتی در شهرستانهای نیکشهر، سرباز ،‌چابهار و کنارک را مسدود کرده است.

کد خبر 23771

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز