همشهری آنلاین: اعضای شورای شهر تهران نسبت به تاخیر ساخت خط راه آهن در منطقه ۱۷ انتقاد کردند و خواستار تعیین تکلیف آن توسط دولت شدند.

به گزارش همشهری آنلاین، در جلسه علنی روز سه شنبه شورای شهر تهران در جریان بررسی مشکلات منطقه 17 که اساسی ترین آن تاخیر در پروژه خط راه آهن بود احمد دنیا مالی رئیس کمیسیون عمران شورا با بیان این که وجود راه آهن در قلب تهران موضوعی که از 15 سال پیش مطرح بوده است گفت: اساسا باید این ایستگاههای راه آهن منتقل شود و از بنیان این طرح غلط است.

وی با بیان اینکه قرار بود این ایستگاهها به شرق، جنوب و غرب تهران منتقل و این محورها برای مترو استفاده شود گفت: پیش از این بیشتر خودکشیهایی که در راه آهن می شد در این خط بود و تعداد آن معادل خودکشی های سراسر کشور بود.

دنیامالی با بیان اینکه خط راه آهن سوختش گازوئیلی است گفت: این موضوع آلودگیهای زیادی برای هوای پایتخت ایجاد می کند و ما باید به دنبال انتقال این خط باشیم.

محسن سرخو با اشاره به نیاز توجه مدیریت شهری به پروژه های جنوب پایتخت گفت: در بودجه سال آینده شهرداری برخی بی توجهی ها به مناطق جنوبی پایتخت جبران شود.

در ادامه این جلسه تندگویان خواستار توجه به فضاهای آزادشده در این پروژه شد و گفت: متاسفانه پیمانکاران به دلیل طلبهای خود برخی از این فضاها را اشغال کردند و برخلاف طرح تفصیلی مشغول ساخت و ساز هستند که شورا باید به این موضوع ورود پیدا کند.

پرویز سرودی نیز در این جلسه با بیان این که زمانی که در مجلس حاضر بود قرار بود این پروژه یک ساله نهایی شود خواستار کمیته ویژه شامل نمایندگان مجلس، دولت و شورا شد تا این پروژه تعیین تکلیف شود.

شهردار منطقه نیز با بیان اینکه مشکل این فضاها بر عهده مدیریت شهری نیست گفت: ما خواستار فعالیت عمرانی برای ایجاد محیطی آرام برای شهروندان منطقه هستیم اما اجازه ورود به این محدوده ها را نداریم.

احمد مسجدجامعی رئیس شورای شهر نیز با تاکید بر این که همانقدر در پروژه ای مانند سد بازدید می شود باید از چنین پروژه هایی نیز بازدید شود گفت: این موضوع باید در دستور کار قرار گیرد و سندی ویژه برای آن تهیه شود تا قبل از بودجه سال آینده شهرداری برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود.

وی در پایان اعلام کرد: یکماه برای بررسی دقیق تر این موضوع زمان داده شود و پس از آن طرح تکلیف نهایی شود.

کد خبر 237719
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز