همشهری آنلاین: معاون اول قوه قضاییه یکی از علل دین‌گریزی را انحراف برخی خواص دانست و گفت: عده‌ای از دین‌داران به مرور دچار چرخش می‌شوند که این موضوع باعث آسیب به جامعه می‌شود.

رییسی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رییسی در سخنانی در مراسم عزاداری حسینیه اعظم زنجان با اشاره به دلایل دین‌گریزی در جامعه، اظهار کرد: رفتار خواص تاثیر فراوانی بر جامعه می‌گذارد و اگر این افراد دچار چرخش در رفتار شوند قطعا ضرر آن به جامعه وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که اگر فرد شاخصی در جامعه دچار چرخش شد نباید آن را به بخش‌های دیگر تعمیق داده و به حساب دین و انقلاب بگذارند.

معاون اول قوه قضاییه خاطرنشان کرد: تقلید کورکورانه یکی دیگر از دلایل دین‌گریزی بشمار می‌آید. ما در رابطه با مسائل دینی به دنبال افراد صاحب‌نظر می‌رویم تا پاسخ قانع‌کننده بگیریم و مراجع تقلید افرادی هستند که به سئوالات ما پاسخ درستی می‌دهند، اما سخن این است که متاسفانه عده‌ای در جامعه تقلید‌های کورکورانه از رفتارها می‌کنند که این امر مضموم است.

رییسی، علت دیگر دین‌گریزی را مسوولیت‌گریزی افراد دانست و بیان کرد: باید بدانیم که نسبت به خودمان، دیگران و جامعه مسوولیت داریم، ولی عده‌ای نسبت به این موارد بی‌توجه بوده و همین امر باعث دین‌گریزی می‌شود.

رییسی با بیان اینکه جهل دلیل دیگری برای دین‌گریزی بشمار می‌آید، اضافه کرد: با توجه به آموزه‌های دینی همچون واقعه عاشورا مشاهده می‌کنیم که نادانی و جهل عده‌ای باعث انحراف آن‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت خداشناسی، خودشناسی، پیغمبرشناسی و امام شناسی از سوی افراد، اظهار کرد: باید نسبت به آنچه که در پیرامون ما می‌گذرد معرفت داشته باشیم و این یک اصل مهم است.

معاون اول قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریانات روز عاشورا گفت: واقعه عاشورا جلوه ایمان، ایثار، توکل، صبر، استقامت، شکر و اوج عبودیت و بندی مخلوق به خالق است و اینکه امام حسین(ع) و یارانش خداخواهی و دگرخواهی را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

وی در پایان سخنانش، دوستان ناباب را عمده‌ دلیل بروز بزهکاری در جامعه دانست و به خانواده‌ها تاکید کرد که نسبت به دوست‌یابی فرزندان خود حساس باشند.

کد خبر 238550

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز