همشهری آنلاین: نمایندگان پارلمانی کشورهای جهان در نشست خود در مسکو خواستار حل و فصل سیاسی بحران سوریه شدند.

 نمایندگان پارلمانی کشورهای جهان خواستار حل سیاسی بحران سوریه شدند

به گزارش ایرنا، در این نشست بین المللی که روز جمعه با حضور نماینده ایران در دومای روسیه برگزار شد، مقام های پارلمانی کشورهای مختلف بر حل سیاسی بحران سوریه بدون مداخله خارجی تاکید کردند.

در این نشست بین المللی دهها نفر از مقام های پارلمانی کشورهای مختلف و رهبران احزاب پارلمانی روسیه حمایت خود را از راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه اعلام کردند.

سرگئی ناریشکین رییس مجلس دومای روسیه در این نشست با بیان این که ادامه و گسترش بحران سوریه پیامدهای خطرناک بین المللی به دنبال خواهد داشت، خواستار تسریع در حل سیاسی این مساله شد.

وی گفت: خوشبختانه با پذیرش ابتکار رییس جمهوری روسیه درباره امحای انبارهای شیمیایی از طرف دولت سوریه و همچنین جامعه بین المللی، حل و فصل بحران در مسیر درستی قرار گرفته است.

رییس مجلس دومای روسیه با یادآوری میلیون ها جان باخته دو جنگ جهانی اول و دوم اظهار داشت: روسیه بر رعایت حقوق و موازین بین المللی در مسایل مرتبط با بحران سوریه اصرار دارد.

وی همچنین از جاسوسی الکترونیکی برخی کشورها علیه کشورهای دیگر نیز انتقاد کرد.

اللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی هم که به نمایندگی از جمهوری اسلامی در این نشست حضور داشت، ضمن تبیین مواضع ایران و اهمیت مجلس به عنوان یکی از ارکان مهم دموکراسی کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز بر حل و فصل مسالمت آمیز بحران سوریه از راه مذاکرات ملی تاکید دارد.

وی افزود: مناقشه سوریه باید از طریق گفتگوهای گروههای داخلی و بدون دخالت خارجی حل و فصل شود.

رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم سوریه باید بتوانند با شرکت در انتخابات آزاد نظام سیاسی و رییس جمهوری آینده خود را آزادانه انتخاب کنند.

کد خبر 238715
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز