شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۶ - ۰۷:۵۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: قرار است رییس جمهور آمریکا امروز (شنبه 19 خرداد) به رم سفر کند و این در حالی است که به گفته وزارت کشور ایتالیا 40 هزار نفر خود را برای تظاهرات علیه وی آماده می‌کنند.

خبرگزاری اتریش از رم گزارش داد، دیدار جورج بوش از ایتالیا با دو تظاهرات علیه سیاست‌های رییس جمهور آمریکا آغاز می‌شود.

بنا به ارزیابی‌های وزارت کشور ایتالیا، حدود 40 هزار نفر قصد دارند در رم علیه سیاست‌های بوش در عراق تظاهرات کنند.

بسیاری از احزاب چپ این تظاهرات را سازماندهی کرده‌اند. قرار است تظاهرکنندگان با قطار و اتوبوس‌های ویژه از سراسر ایتالیا خود را به رم برسانند.

انتظار می‌رود سیاستمداران ارشد بسیاری از دولت ائتلافی ایتالیا در این تظاهرات شرکت کنند.

دیدار با شخصیت‌ها
بوش قرار است بعدازظهر امروز (ساعت 14 به وقت محلی) با رومانو پرودی، نخست‌وزیر ایتالیا دیدار ‌کند. همچنین پیش از این ملاقات، جورج بوش با جیوجیو ناپولیتانو، رییس جمهور ایتالیا (ساعت 10 به وقت محلی) مذاکره خواهد داشت. او همچنین قرار است پیش از ظهر امروز (ساعت 11 به وقت محلی) به ملاقات پاپ بندیکت شانزدهم برود.

او سپس قرار است با کاردینال تارسیزیو، دبیرکل واتیکان ملاقات داشته باشد. بوش قصد دارد با مقامات عالی‌رتبه کلیسا درباره منطقه بحران‌زده خاورمیانه، عراق و مسایل مذهبی صحبت کند.

رییس جمهور آمریکا قصد دارد بعدازظهر نیز با رهبر جامعه کاتولیک سنت اگیدیو که به دنبال صلح جهانی است، نیز ملاقات کند.

او همچنین قرار است (ساعت 17 به وقت محلی) ملاقاتی غیررسمی را با سیلویو برلوسکنی، رهبر اپوزیسیون ایتالیا داشته باشد که بهترین روابط را با بوش دارد. این ملاقات باعث ناراحتی محافل دولتی رم شده است.

بهبود روابط
دیدار بوش از ایتالیا به مثابه تلاشی برای بهبود روابط تنش‌آلود میان دو کشور است. موضوعات مهمی همچون افغانستان و عراق بر روابط دو کشور سایه افکنده است. آمریکا علاقه‌مند است که ایتالیا تعداد سربازانش را در افغانستان به 2000 نفر افزایش دهد.

کد خبر 23872

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز