همشهری آنلاین: معاون خدمات شهری شهرداری تهران با بیان این که برنامه‌ها و اقدامات لازم برای فرهنگ سازی بیشتر در زمینه تفکیک زباله از مبدا تعیین شده و آماده است گفت : شهرداری دراین دوره با جدیت بیشتر در این حوزه عمل می کند.

به گزارش همشهری آنلاین، مجتبی عبدالهی با بیان این مطلب اظهار کرد: تفکیک از مبدا نیازمند کاری عمیق و فرهنگ سازی است وطی چند ماه حل نمی‌شود. طی سالهای گذشته شهرداری تهران اقدامات بسیاری دراین خصوص انجام داده اما دراین دوره با جدیت بیشتری کار را دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات صورت گرفته، در حال حاضر وضعیت بسیار بهتری نسبت به قبل داریم، افزود: مطالعات لازم برای بهترشدن وضعیت تفکیک از مبدا انجام شده،هم اکنون می‌دانیم در کجا قرار داریم و به کجا می‌خواهیم برسیم، تمامی برنامه‌ها و اقدامات مورد نیاز نیز تعیین شده و به کار اشراف داریم و آن را اجرایی خواهیم کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری افزود: نگاهمان این است که بتوانیم در کنار تفکیک زباله بر روی مساله کاهش تولید زباله نیز که موضوع بسیار مهمی است کار فرهنگی کنیم. میزان تولید زباله در تهران بسیار زیاد است و هم اکنون زباله بعضی محلات را روزی 3 تا 4 مرتبه تخلیه می کنیم.

عبدالهی به نقش شهروندان در امر کاهش تولید زباله و تفکیک آن اشاره کرد و گفت: به طور حتم شورایاری‌ها و معتمدان محل می‌توانند در این باره به ما کمک کنند.این افراد همگی اثر گذارند و با کمک آنها می‌توانیم این کار مهم و عظیم را انجام دهیم.

کد خبر 239121
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز