همشهری آنلاین: یادواره شهید سرلشگر مهدی زین‌الدین و شش هزار شهید استان قم، دوشنبه شب در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

مهدوی‌نژاد

به گزارش ایسنا، در این یادواره که با حضور جمعی از علما، مسئولان، روحانیون و اقشار مختلف مردم برگزار شد، از مقام شامخ شهدا و خانواده معظم آنها تجلیل به عمل آمد.

در این مراسم آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد، شهدا را پاسدار ارزش‌های انقلاب و پیرو ولایت خواند و بر گرامیداشت یاد و خاطره آنها تاکید کرد.

همچنین فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب‌(ع) در خصوص برگزاری یادواره شهدای قم و شهید زین‌الدین تصریح کرد: نخستین یادواره استان قم در آبان ماه سال 73 با حضور فرماندهان و مسئولان کشوری در قم برگزار شد که بسیاری از استان‌های کشور از این طرح بزرگ فرهنگی الگو گرفتند.

سردار مهدی مهدوی‌نژاد با گرامیداشت یاد شهید زین‌الدین افزود: شهید زین‌الدین با مدیریت جامع خود در زمان جنگ تحمیلی نظمی خاص به نیروها بخشید و با شجاعت و دیانت تا پای جان از آرمانهای انقلابی و اسلامی خود دفاع کرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمان جنگ تحمیلی امام خمینی(ره) دستور دادند که سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود که در 26 آبان ماه سوسنگرد با ایثار رزمندگان عزیز فتح شد و زمینه فتوحات دیگری را مهیا ساخت.

فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) در ادامه، با بیان اهمیت مقابله با جنگ فرهنگی در شرایط کنونی یادآور شد: دشمنان می‌خواهند ما را از آزادی، استقلال و جمهوری اسلامی باز دارند، اما مردم بیدار و با بصیرت ایران اسلامی با پیروی از راه شهدا اجازه نخواهند داد که دشمن در این جنگ موفق شود.

‌در این مراسم بخش‌هایی از وصیت نامه شهید زین‌الدین و برخی از شهدای گرانقدر قرائت شد.

کد خبر 239228
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز