سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۶:۲۲
۰ نفر

۱ - خبرهای رسیده از احتمال افزایش تعداد فیلم‌های شرکت‌کننده در بخش مسابقه سینمای ایران (سودای سیمرغ) روایت می‌کند.

سینما - فیلم سایه روشن

با توجه به درخواست‌های فراوان برای شرکت در بخش مسابقه جشنواره، پیش‌بینی می‌شود تعداد فیلم‌های این بخش نسبت به چند دوره اخیر افزایشی چشمگیر داشته باشد. هرچند هنوز خبری دقیق از تعداد فیلم‌های سودای سیمرغ وجود ندارد. تنها نکته مهم این است که جشنواره سی‌ودوم قطعا بیش از 22فیلم در فهرست مسابقه سینمای ایران دارد که با توجه به تعدد آثار خوب و فیلمسازان مهم رقمی طبیعی به‌نظر می‌رسد.

2 - فیلم سینمایی «سایه‌روشن» به کارگردانی فرزاد موتمن به آخرین روزهای فیلمبرداری رسیده است و به‌احتمال فراوان برای نمایش در این دوره جشنواره آماده می‌شود. طبق اعلام سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده پروژه، فیلمبرداری 2روز دیگر به پایان می‌رسد و کار ساخت موسیقی متن همچنان ادامه دارد. سایه‌روشن داستان مردی میانسال به نام رامین را به تصویر می‌کشد که دچار فراموشی شده و یک خانم به او کمک می‌کند تا حافظه‌اش را به‌دست بیاورد. فیلم تریلری عاشقانه‌ است که روایتی غیرخطی دارد و محمدرضا فروتن و شقایق فراهانی در آن ایفای نقش می‌کنند.

4 - خبرهای متفاوتی درباره بزرگداشت چهره‌ها در جشنواره سی‌ودوم به گوش می‌رسد. از میان این خبرها و نام‌ها، نام هما روستا در فهرست چهره‌های قابل تقدیر در جشنواره امسال پررنگ‌تر از بقیه است. تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای جلب رضایت بازیگر تحسین‌شده سینما و تئاتر ایران و همسر زنده‌یاد حمید سمندریان برای حضور در بخش بزرگداشت‌ها همچنان ادامه دارد و در روزهای آینده خبرهایی خوش در این زمینه منتشر خواهد شد.

5 - وحید نیکخواه آزاد از ارائه فیلم سینمایی «گنجشکک اشی‌مشی» به جشنواره امسال خبر داده است. این کارگردان و تهیه‌کننده سینما گفته است: می‌خواهم فیلم ابتدا در جشنواره به نمایش دربیاید و بعد برای اکران عمومی آن تصمیم‌گیری کنیم. گرچه او این نکته را هم افزوده است که هیچ تلاشی برای ورود فیلم خود به بخش مسابقه جشنواره فجر انجام نخواهد داد و مهم حضور گنجشکک اشی‌مشی در خود جشنواره است؛ خواه در بخش مسابقه، خواه در یکی از بخش‌های جنبی. نیکخواه آزاد گفته است: من تلاشم را کرده‌ام محصول خوبی بسازم اما نمی‌توانم پیش‌بینی کنم حق فیلم من است در بخش مسابقه باشد یا نه. به‌هرحال نمایش فیلم در جشنواره و دیدن آن همراه با مخاطبان عادی سینما تجربه خوبی است که به فیلمساز در شناختن مسیر درست برای کارهای آینده کمک می‌کند.

کد خبر 242787

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز