همشهری آنلاین: مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی با انتخاب فرهاد طلوع‌کیان به عنوان رئیس برگزار شد.

فارس نوشت: مجمع عمومی و انتخاباتی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی به ریاست نصرالله سجادی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک برگزار شد که در نهایت فرهاد طلوع‌کیان با کسب 17 رای (حداقل رای با توجه به قانون نصف به علاوه یک آرا) برای 4 سال به عنوان رئیس جدید این فدراسیون انتخاب شد.

البته این مجمع چندان خالی از حاشیه هم نبود به طوری‌که از همان ابتدا با اخراج رئیس هیئت استان مرکزی توسط رئیس مجمع، مجمع وارد چالش شد.

پیش از شروع رسمی مجمع، سجادی با بیان اینکه انتخابات هیئت استان مرکزی به دلیل شکایات فراوان مورد تأیید وزارت ورزش نیست، خواستار ترک مجمع از سوی رئیس هیئت مرکزی شد. همین موضوع کافی بود تا مجمع خود را آماده حواشی جدیدتری کند.

اما این پایان کار نبود؛ محمدرضا طالقانی، که به مدت 11 ماه سرپرستی این فدراسیون را بر عهده داشت تا روز قبل از انتخابات و با توجه به توافقاتی که با مسئولان وزارت ورزش داشته است منتظر صدور مجوز (با توجه به قانون منع حضور بازنشسته‌ها در انتخابات فدراسیون‌ها) برای حضور در انتخابات بود که در اواخر ساعات کاری روز گذشته به وی اعلام کردند مجوز حضور در انتخابات را ندارد؛ وی نیز عنوان کرد برای تشکر از همکاران خود در مجمع حاضر خواهد شد.

طالقانی که در اواسط مجمع قصد ورود به جلسه را داشت که با ممانعت مسئولان حراست مواجه شد و به وی اجازه ورود به سالن داده نشد که این موضوع با ناراحتی سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی همراه بود. برخی از مسئولان برگزاری جلسه از جمله ناصر طالبی، مسئول هماهنگی معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی، برای دلجویی از طالقانی به جلوی درب سالن رفتند.

البته این اتفاق در حالی‌ رخ داد که پیش از این گفته می‌شد وزیر ورزش برای حضور طالقانی در انتخابات چراغ سبز نشان داده است و مجوز شرکت وی در انتخابات صادر شده است، اما با این وجود طالقانی حتی اجازه ورود به سالن انتخابات را پیدا نکرد.

نکته‌ای که در این بین بیش از هر چیز جلب توجه می‌کرد مهر بی‌اخلاقی بر انتخابات فدراسیونی است که پسوند پهلوانی را یدک می‌کشد. تمام اهالی ورزش و حتی مردم عادی هم، کم‌وبیش محمدرضا طالقانی را که سال‌ها در ورزش ایران حضور داشته به خوبی می‌شناسند و با روحیات وی آشنا هستند. چنین برخورد و رفتاری با یکی از پیشکسوتان ورزش، توسط مسئولان وزارت ورزش و جوانان دور از مرام پهلوانی و جوانمردی بود. چه ایرادی داشت که به طالقانی هم اجازه داده می‌شد تا برای دقایقی در این مجمع حاضر شده و حتی صحبت کند.

مگر مسئولان مدعی نیستند که از هیچ‌کدام از کاندیداها در انتخابات فدراسیون‌ها حمایت نمی‌کنند، پس دیگر نگران چه بودند؟

حال چطور مسئولان وزارت ورزش (نصرالله سجادی) در حالی‌که خود به طالقانی گفته بودند که مشکلی برای حضور در مجمع ندارد به ناگاه نظرشان تغییر کرد و چنین برخوردی با این پیشکسوت ورزشی کردند؟

طالقانی می‌گوید که حتی به وزیر گفته است که اجازه کناره‌گیری از فدراسیون را به او بدهد، اما گودرزی تأکید داشته است که بماند و کار کند.

حال چطور در این مدت کوتاه نظرات این همه دچار تغییر شده است، سوالی است که مسئولان وزارت ورزش و جوانان باید پاسخگوی آن باشند.

کد خبر 243100
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ساير ورزش‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز