گروه اقتصادی: تازه‌ترین اخبار در مورد آزادسازی کالاهای مصرفی و لوکس(اولویت‌۱۰) حاکی از این است که هیأت وزیران در حال بررسی آن است.

به گزارش همشهری، طرح آزادسازی کالاهای اولویت 10 چندی پیش از سوی برخی مقامات وزارت صنعت مطرح شد و بلافاصله با واکنش‌های موافق و مخالف مواجه شد. اگرچه وزارت صنعت با حمایت ضمنی از این موضوع اعلام کرد که تصمیم‌گیری در این زمینه از حوزه اختیارات آن خارج است، شواهد نشان از آن داشت که دولت مصمم است آزاد‌سازی‌ این کالاها را به‌طور جدی مورد بررسی قرار دهد.

محمدرضا نعمت‌زاده روز یکشنبه در حاشیه نشست مشترک کارآفرینان برتر کشور با اشاره به اینکه هنوز هیچ تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده، افزود: این موضوع در هیأت وزیران در دست بررسی است که پس از طی مراحل مشخص خواهد شد که در این زمینه تغییراتی خواهیم داشت یا خیر.

کالاهای اولویت 10 شامل خودروهای بالای 2500سی‌سی، لوازم خانگی و صوتی تصویری، لوازم بهداشتی و آرایشی و سایر کالاهای مصرفی است که از سال گذشته ثبت سفارش و واردات آنها به کشور ممنوع شده است. نعمت‌زاده همچنین درخصوص بخشنامه پیمان‌سپاری ارزی نیز گفت: این مصوبه اخیرا توسط هیأت دولت لغو و برای اجرا، ابلاغ نیز شده اما هنوز اجرایی نشده است که باید در این خصوص بررسی‌های لازم صورت گیرد. تعهد انتقال ارز حاصل از صدور کالا به کشور را پیمان‌ارزی نامند.

کد خبر 243503
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز